Prezentacja nowego modelu Skody (zdjęcia)

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

W nowotarskim salonie Autoremo miała miejsce premiera najnowszej Škody Fabii, popularnego modelu, który w kolejnej odsłonie zyskał nowe, sportowe oblicze.

Świeża, dynamiczna i pełna emocji – taka według twórców jest właśnie nowa Škoda Fabia. Już pierwsze linie jej projektu zdradzają, że jest to atrakcyjny samochód z typowymi dla marki genami, wyrazistym charakterem oraz młodzieńczą energią.

Najnowszy model to pierwsza seryjnie produkowana Škoda, w której projektanci marki wykorzystali elementy stylistyczne prosto z koncepcyjnego modelu VisionC. Swój wkład w końcowy projekt miała także Škoda Motorsport. Z połączenia tych dwóch sił powstała nowa ŠKODA Fabia – pełna dynamizmu, pasji i emocji.

Nowa Škoda Fabia jest o 9 cm szersza i o 3 cm niższa. Jej sylwetka łączy czyste powierzchnie i ostre linie z najwyższą precyzją. Dopracowane i harmonijne proporcje dodają temu hatchbackowi mnóstwa charakteru.

Samochód zużywa do 17 proc. mniej paliwa niż poprzedni model, co czyni ją najbardziej oszczędną Fabią w historii. Otrzymał najnowszą generację silników (4 benzynowe i 3 diesle), które są zgodne z normami emisji spalin EU6. Są one standardowo wyposażone w system Start-Stop i funkcję odzyskiwania energii podczas hamowania. Za przekazywanie napędu może odpowiadać manualna skrzynia biegów lub dwusprzęgłowa przekładnia DSG.

Trzy- lub czterocylindrowe silniki benzynowe stworzono w oparciu o technologię MQB. Ich zakres mocy sięga od 60 KM do 110 KM. Jednostka 1.0 MPI ma wtrysk wielopunktowy, podczas gdy turbodoładowany silnik 1.2 TSI wyposażony jest we wtrysk bezpośredni.

Diesle w nowej Škodzie Fabia obejmują trzy wersje turbodoładowanego silnika 1.4 TDI. Trzycylindrowa jednostka posiada bezpośredni wtrysk paliwa common-rail i aluminiowy blok. Mimo iż pojemność silnika zmalała w stosunku do poprzedniej Fabii (z 1,6 do 1,4 litra) to jego moc pozostała bez zmian – oferuje od 75 KM do 105 KM.

opr. pk/ zdj. Piotr Korczak
Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama