Województwo Małopolskie ma nowe logo

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

"Szczyty gór, przełom rzeki, królewska korona czy… ambicje mieszkańców – takie skojarzenia budzi nowego logo Województwa Małopolskiego" - zachwala Urząd Wojewódzki. Zwycięska praca, której autorem jest Zbigniew Pelon, została wyłoniona w konkursie spośród 79 zgłoszonych prac.

W jury oceniającym projekty zasiedli eksperci z branży PR i komunikacji, Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Honorarium za przeniesienie praw autorskich dla zwycięscy konkursu wyniosło 30 tys. zł – przeprowadzenie całego konkursu, wraz z pracą jurorów, było zupełnie bezkosztowe.

- Jesteśmy w kluczowym momencie dla Województwa Małopolskiego: zakończyliśmy nową perspektywę programową, rozpoczynamy kolejną – na lata 2014-2020 – gdzie pula projektów z programu regionalnego wyniesie 3 mld euro. W przyszłym roku Małopolska jest gospodarzem wydarzeń o randze międzynarodowej: m.in. Światowych Dni Młodzieży i Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn. To więc dobry moment, żeby wprowadzić nowe logo, które będzie odwoływać się do wizerunku Małopolski, który nie tylko bazuje na bogatym dziedzictwie kulturowym, ale też mocno stawia na nowoczesność i rozwój – podkreślał w czasie konferencji prasowej marszałek Marek Sowa.

Nowe logo Małopolski to odpowiedź na wymóg współczesności – jest lekkie, nowoczesne i co najważniejsze: budzi pozytywne skojarzenia z Małopolską (litera „M”), jako regionem, który ma piękne krajobrazy (sygnet przypomina góry, wijącą się rzekę), wspaniałe dziedzictwo kulturowe (nawiązanie w kształcie do dachów kościoła, korony Królów Polskich) i ambitnych mieszkańców, którzy dzięki swojej pracy potrafią osiągać najwyższe szczyty.

Jak podkreśla jego twórca – Zbigniew Pelon – nowe logo to zrównoważenie idei tradycji i innowacyjności, duchowości i pragmatyzmu, wiedzy i kreatywności. W wersji wielobarwnej znaku sygnet występuje w pięciu kolorach nawiązujących do różnorodności, wielokulturowości i bogactwa regionu. Czystość i nasycenie barw odzwierciedla dynamikę, wyrazistość i potencjał mieszkańców. Kolory nawiązują również do najcenniejszych wartości regionu:
• purpura i złoto odzwierciedlają bogactwo, radość, poczucie sensu; purpura to także kolor królewski,
• zieleń to kolor harmonii, spokoju i mocy otaczającej przyrody,
• niebieski to barwa nawiązująca do rzeki Wisły, symbolizuje ciągłość, dostatek, kultywowanie historii i tradycji oraz nieustanny bieg i rozwój.

Ogłoszony konkurs był skierowany do profesjonalistów – firm zajmujących się projektowaniem znaków graficznych, a także absolwentów kierunków plastycznych. Prace można było zgłaszać ponad miesiąc (od 3 lipca do 14 sierpnia br.), a wszystkie projekty oceniało w II etapach profesjonalne jury. Podczas pierwszego spotkania – 26 sierpnia br. – komisja preselekcyjna oceniła wstępnie prace. Z kolei podczas drugiego posiedzenia – 2 września br. – komisja konkursowa ostatecznie wyłoniła zwycięski projekt z tych propozycji, które zostały wskazane pod koniec sierpnia.

- Do ostatecznego etapu przeszło siedem prac. Zwycięzcę wybraliśmy w zasadzie jednogłośnie, choć warto zaznaczyć, że do momentu rozstrzygnięcia konkursu nie znaliśmy nazwiska żadnego autora. Każda z prac do końca była anonimowa - podkreślał Jacek Krupa z Zarządu Województwa Małopolskiego.

Jak mówili w trakcie konferencji prasowej marszałek Marek Sowa i Jacek Krupa, członek Zarządu Województwa Małopolskiego, zmiana logo była konieczna. Dotychczas używane zostało wprowadzone 15 lat temu – i jak wynika z badań ekspertów z branży turystycznej i marketingu miejsc – słabo wyróżnia markę Małopolski, nie jest też w pełni zgodne z nowoczesnymi trendami w projektowaniu znaków. Dlatego postanowiono zmienić logo województwa, pamiętając o jego historii i tradycji. Małopolska to nowoczesny region skoncentrowany wokół zaawansowanych technologii i innowacyjnych rozwiązań – dlatego nowe logo ma pokazywać, że Małopolska nie boi się wyzwań.

opr.s/

źródło: UMWM

Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama