Od jutra można będzie przejechać na Słowację mostem granicznym w Piwnicznej

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

Mostem granicznym pomiędzy Polską i Słowacją w Piwnicznej można przejeżdżać od 23.09.2015 r. Tym samym skończyły się utrudnienia komunikacyjne pomiędzy Piwniczną i Mniszkiem na Słowacji powodowane przez osuwiska, które nowa przeprawa przez Poprad wraz z nowymi dojazdami omija.

Harmonogram:
23.11.2004r. w Ostrawie została podpisana umowa pomiędzy Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Słowackiej w sprawie budowy nowego połączenie drogowego i mostu granicznego przez rzekę Poprad w miejscowościach Piwniczna i Mniszek nad Popradem.

19.03.2012 r. strona słowacka podpisała umowę z wykonawcą na prace budowlane oraz pełnienie nadzoru inwestorskiego. Rozpoczyna się budowa mostu granicznego.

14.03.2013 r. , strona polska podpisuje umowę z wykonawcą i rozpoczyna inwestycję : „Udział w budowie mostu w Piwnicznej na rzece Poprad na drodze nr 87 wraz z dojazdami”.

Zakres inwestycji po stronie polskiej:
- rozbudowa drogi krajowej nr 87 na długości 2760m
- rozbiórka istniejącego mostu na rzece Poprad w miejscowości Piwniczna i budowa w jego śladzie nowego mostu
- budowa mostu granicznego na rzece Poprad długości całkowitej 322,80m z czego po stronie polskiej 162,11m, wraz z dojazdami dł. 300m
- budowy skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 971 i drogą powiatową K 1519 w formie małego ronda
- przełożenie drogi wojewódzkiej nr 970 na długości 430m

W ramach inwestycji po stronie polskiej wykonano:
- nowy odcinek drogi krajowej nr 87 od ronda stanowiącego dojazd do mostu granicznego na rzece Poprad;
- nowy odcinek drogi łączącej drogę wojewódzką nr 971 z rondem - drogi łączącej rondo z drogą powiatową
- wzmocnienie istniejącej nawierzchni drogi krajowej nr 87 do nośności 115kN/oś;
- nowy most nad rzeką Poprad wraz z dojazdami oraz rozbiórką istniejącego obiektu;
- nowy mostu nad potokiem Łomniczanka, po rozbiórce starego,
- nowy most w miejscu istniejącego obiektu, na potoku bez nazwy wraz z regulacją koryta do wylotu, do rzeki Poprad.

Przebudowano skrzyżowania, w tym: skrzyżowania z ul. Kościuszki na długości 21,82 m, z drogą lokalną na długości 51,50 m, skrzyżowania z ul. Nadbrzeżną na długości 14,15 m

Przebudowano mur oporowy na odcinku 1 km, przebudowano i wybudowano chodniki, zjazdy, zatoki autobusowe, ścieżkę rowerową, nowe przepusty. Przebudowano także wyloty cieków w obrębie muru oporowego. Zamontowano elementy bezpieczeństwa ruchu, wyremontowano schody terenowe oraz umocniono prawy brzeg rzeki Poprad.

Zakres inwestycji po stronie słowackiej:
- przełożenie drogi I/68 na długości 694,32
- przełożenie drogi III/541 do miejscowości Kace na długości 570m
- budowa mostu granicznego na rzece Poprad długości całkowitej 322,80m ( po stronie słowackiej 160,69m)

Koszt robót po stronie polskiej wyniósł ok. 55 mln zł, udział finansowy Polski w budowie mostu granicznego wyniósł ok. 2 mln euro netto.

opr.s/

źródło: GDDKiA

Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama