Pomoc dla niesłyszących na dworcu w Krakowie

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

Osoby głuche oraz słabo słyszące mogą teraz łatwiej korzystać z dostępnych na dworcu usług dzięki pomocy Tłumacza Migam.

PKP S.A., Fundacja Grupy PKP i MIGAM „RKPK” uruchomiły pilotażowy projekt tłumaczeń języka migowego on – line. Z rozwiązania, wprowadzonego z myślą o osobach Głuchych i słabo słyszących, można już korzystać na 10 największych dworcach kolejowych. Osoba chcąca uzyskać informację w języku migowym może zgłosić się do InfoDworca – specjalnego punktu dedykowanego pomocy podróżnym. Wystarczy pokazać jego pracownikowi międzynarodowy znak pomocy osobom niesłyszącym. Obsługa InfoDworca udziela wówczas niezbędnej pomocy, dzięki połączeniu z tłumaczem języka migowego online na swoim tablecie.

- Chcemy, żeby dworce kolejowe były przyjazne wszystkim grupom podróżnych. Coraz więcej naszych obiektów jest dostosowywanych do potrzeb osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Likwidujemy bariery architektoniczne, wprowadzamy udogodnienia takie jak windy, pętle indukcyjne, ścieżki prowadzące czy tablice w języku Braille’a. Współpracujemy również ze Stowarzyszeniem „Integracja”, które przeprowadziło dla nas audyt dworców i wskazało na potrzeby konkretnych rozwiązań. Tłumacze języka migowego to kolejny krok w kierunku poprawy funkcjonalności dworców – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP S.A.

Usługa dostępna jest przez 7 dni w tygodniu, w godzinach otwarcia InfoDworca (7.00-21.00).

W dalszej perspektywie usługa może zostać wprowadzona również w pozostałych miejscach związanych z obsługą podróżnych – w kasach i pociągach obsługiwanych przez przewoźnika Grupy PKP.

am/
Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama