Burmistrz Dorula: To początek prawdziwej komunikacji miejskiej w Zakopanem

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

ZAKOPANE. - Spółka TESKO podpisała umowę na dostarczenie czterech sztuk fabrycznie nowych autobusów Solaris, które od kwietnia będą obsługiwały miejską linię komunikacyjną. Mam nadzieję, że to też pomoże rozwiązać wiele innych problemów, zarówno parkingowych, jak i związanych z naszym powietrzem - komentuje Leszek Dorula.

- Jest mi bardzo miło, że możemy się w końcu przyczynić do początków prawdziwej komunikacji miejskiej, że oczekiwania wielu mieszkańców będą spełniane - dodaje burmistrz. I zapewnia, że "cennik jest bardzo korzystny dla mieszkańców Zakopanego". - Osoby powyżej 65. roku życia będą mogły jeździć za darmo, podobnie jak małe dzieci. Ale i młodzież szkolna będzie miała duże ulgi. Będzie też bezpłatny przejazd dla każdej osoby, która będzie miała przy sobie ważny dowód rejestracyjny - wymienia.

Podczas sesji radni zgłaszali projekt, by komunikacja miejska była bezpłatna dla wszystkich. Burmistrz wskazał trzy powody dla których to nie jest doby pomysł. - Po pierwsze miasta na to nie stać. Cieszę sie, że niektórzy radni uważają że jest tak dobrze jeśli chodzi o zasoby miasta. Jest dobrze, ale nie aż tak. Dlatego nas na to nie stać. Po drugie taki ruch zaszkodziłby małym przedsiębiorcom-przewoźnikom, a nawet może doprowadził do upadku ich firmy. A tego nie chcemy - tłumaczy burmistrz.

Jak mówi - transport miejski uzupełni transport prywatny, nie będąc dla niego konkurencją. Trzeci powód to niesprawiedliwe posunięcie względem innych mieszkańców Zakopanego, którzy nie będą korzystać z tej linii autobusowej. A wszyscy zakopiańczycy bez względu na miejsce zamieszkania powinny w równej mierze korzystać z przywilejów jakie daje samorząd.

Linie poprowadzone będą ulicami, gdzie występują problemy z dostępnością komunikacji. Zdarza się to szczególnie poza sezonem turystycznym. Pierwszą planowaną linią kumulacyjną jest linia nr 14 (okrężna) z następującym przebiegiem: Dworzec PKP, Aleje 3-go Maja Dolne, Kasprowicza, Spyrkówka I Spyrkówka II, Harenda, Harenda Szkoła, Ustup Lewiatan, Ustup, Olcza Wojdyły, Olcza Stachonie, Olcza Kościół, Olcza Mrowce, Olcza Huty, Oberconiówka, Pardałówka 2, Pardałówka 1, Imperial, Rondo Jana Pawła II, Parcele Urzędnicze, Watra, Równia Krupowa, Aleje 3-go Maja Górne, stanowisko nr 8 w rejonie dworców.

Druga linia prowadzić będzie trasą Cyrhla – Krzeptówki. To trasa: Cyrhla, Chłabówka Górna, Jaszczurówka, Jaszczurówka-Bory, Bystre, Rondo Jana Pawła II, Parcele Urzędnicze, Watra, Aleje 3-go Maja Górne, Rejon Dworców st. 7, Równia Krupowa, Aleje 3-go Maja Dolne, Targowica-pod Gubałówką, Targowica-Stary Kościółek, Za Strugiem, Skibówki I, Skibówki II, Krzeptówki. Linia zostanie uruchomiona we wrześniu tego roku.

Autobusy kursować będą co godzinę. Średni roczny przebieg linii to około 87 tys. km.

Te dwie linie obsługiwane będą przez Spółkę Komunalną TESKO.

s/

źródło: Podhale24

Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama