90 proc. ankietowanych opowiedziało się za likwidacją reklam z tras wlotowych do miasta

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

We wtorek obyła się debata prezydencka "Kraków do poprawki. Szyldy, płoty, reklamy", zorganizowanej wokół uchwały krajobrazowej. Wiceprezydent Elżbieta Koterba odpowiadała na pytania przedstawicieli krakowskich mediów.

Pierwsza tura pytań dotyczyła najbardziej komentowanych przez media zmian, czyli nowych zasad sytuowania reklam.
Uchwała będzie precyzyjnie określać, jakie kary będą obowiązywać za nieprzestrzeganie przepisów.

Dziennikarze wywołali także temat wlotówek bez reklam, który budzi kontrowersje. - Wlotówki, np. Góra Borkowska nie przypadkiem zostały objęte ostrzejszymi zasadami. To wizytówki miasta. Wszystkie arterie powinny być wyłączone z reklam wolnostojących. Zaznaczam, że na budynkach reklamy będą dopuszczone, ale w odpowiednich formatach – odniosła się do tematu Elżbieta Koterba.

Wiceprezydent zaznaczyła, że do wtorku (7 czerwca) 1,7 tys. mieszkańców wypełniło ankietę ws. uchwały. 90 proc. opowiedziało się za likwidacją reklam z tras wlotowych do miasta, a zaledwie 10 proc. było za ich pozostawieniem. Autostrada A4 nie zostanie objęta tym prawem. Tam reklamy mogą być, ale w odpowiednich odległościach.

opr. ab

źródło: krakow.naszemiasto.pl

Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama