Kolej na dworce

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

Samorząd województwa konsekwentnie realizuje plan rozwoju transportu kolejowego w Małopolsce. Budowana w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej sieć połączeń obejmuje kolejne linie, a pasażerów wożą nowoczesne pociągi Kolei Małopolskich. Do pełnego sukcesu brakuje tylko - spełniających oczekiwania podróżnych – odnowionych dworców, szczególnie w mniejszych miejscowościach oraz kolejnych parkingów Park&Ride. Dlatego jeszcze w grudniu ruszy nabór, w którym ponad 86,6 mln zł zostanie przeznaczone na infrastrukturę obsługi podróżnych.

- Od grudnia 2014 roku, kiedy na tory wyjechał pierwszy pociąg Kolei Małopolskich udowadniamy, że synonimem kolei może być punktualność, komfort i niezawodność. Dlatego na obsługiwanych przez naszego przewoźnika liniach kursują wyłącznie najnowocześniejsze pociągi. Cieszy nas też to, że coraz więcej osób przekonuje się do tej formy podróży, zostawiając samochody w domu – zaznacza Leszek Zegzda z zarządu województwa.

Żeby zapewnić podróżnym jeszcze większy komfort samorząd Małopolski przeznaczy ponad 86,6 mln zł z regionalnego programu operacyjnego na budowę lub modernizację dworców i przystanków kolejowych oraz nowe parkingi Park&Ride, szczególnie w miejscowościach zlokalizowanych przy liniach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

O środki mogą ubiegać się samorządy lokalne oraz działające w partnerstwie z nimi PKP S.A., pod warunkiem, że zgłoszone przez nich projekty wcześniej uzyskały pozytywną rekomendację forów subregionalnych. A takich projektów jest 29. Część gmin planuje budowę parkingów Park&Ride, inne stawiają na przebudowę dotychczasowych miejsc postojowych. Jednak najwięcej wniosków powinno dotyczyć modernizacji dworców i przystanków kolejowych, tak aby spełniały oczekiwania pasażerów. W planach jest także budowa regionalnego węzła przesiadkowego na Podhalu.

Wnioski można składać od 27 grudnia br. do 24 lutego 2017r. Dofinansowanie może pokryć nawet 85% kosztów.

Szczegóły konkursu na stronie UMWM.

opr.s/

źródło: UMWM

Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama