Druga część łącznika Brzeskiego dk 75 powstanie szybciej

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

Dzisiaj, 12.12.2016 r. Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał aneks do Programu Inwestycji „Przebudowa DK 75 klasy GP na odc. Brzesko - Nowy Sącz” umożliwiając tym samym przyspieszenie realizacji pierwszego odcinka tej drogi. Dzięki temu w styczniu 2017 r. będzie można ogłosić przetarg na przygotowanie materiałów do decyzji środowiskowej i koncepcji programowej dla inwestycji : Przebudowa DK 75 klasy GP na odc. Brzesko - Nowy Sącz odc. I - II etap łącznika "Brzeskiego".

II etap łącznika „ Brzeskiego" w przeciwieństwie do dalszego przebiegu dk 75 ma już opracowane Studium Korytarzowe czyli znany jest przebieg tego odcinka . Trasa rozpocznie się od zrealizowanego już I etapu łącznika Brzesko ( włączenie do dk 94 ) i będzie miała długość ok. 2,4 km. Włączenie do istniejącej drogi krajowej nr 75 nastąpi w rejonie styku ulic : A. Mickiewicza i Cesarski Gościniec.

Aktualnie na odcinku dk 75 w rejonie Brzeska , szczególnie w godzinach szczytu, wyczerpała się przepustowość pojazdów z uwagi na liczne zakłady i sklepy komercyjne, sygnalizacje świetlne oraz nakładanie się ruchu miejskiego z tranzytowym. Mimo oddania do ruchu autostrady A-4 na odc. węzeł Szarów – węzeł Krzyż i odciążającej ruch pojazdów dk 94 – sytuacja uległa jedynie czasowej poprawie. Wg. danych Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. na odcinku dk 94 pomiędzy włączeniem I etapu łącznika brzeskiego (stanowiącym początek II etapu łącznika brzeskiego) – do skrzyżowania z istniejącą dk 75, na kierunku Brzesko – Nowy Sącz, średni dobowy ruch wynosi nawet 17 996 pojazdów na dobę.

Budowa II etapu łącznika „Brzeskiego” pozwoli na odsunięcie od Brzeska ruchu tranzytowego pomiędzy A 4 a Nowym Sączem i rozładowanie spiętrzeń ruchu w godzinach szczytu. Po wybudowaniu łącznik „ Brzeski” stanowić będzie południowo – zachodnią obwodnicę miasta, która upłynni także ruch z Nowego Sącza do A4.

Według planowanego harmonogramu uzyskanie decyzji środowiskowej przewidywane jest w 2019 r., a inwestycja będzie realizowana w systemie „ projektuj i buduj „ w latach 2020-2023 ( projektowanie i realizacja ).

źródło: GDDKiA

Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama