Kolejne Impulsy dla Małopolski

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

Tabor Kolei Małopolskich powiększył się o 3 kolejne Impulsy. Nowoczesne pociągi wyprodukowane dla Małopolski przez sądecki Newag S.A. są po odbiorach technicznych i już dziś przewiozą pierwszych pasażerów na trasie Kraków – Tarnów – Nowy Sącz – Krynica.

To kolejne z 13 nowoczesnych impulsów zamówionych przez województwo małopolskie w marcu zeszłego roku. Pasażerowie podróżujący po regionie koleją korzystają już z 6 pociągów dostarczonych przez spółkę Newag w listopadzie 2016 r. Pozostałe 4 pojazdy wyjadą na małopolskie tory w połowie lutego.

- Cieszę, się że możemy oddać do użytku turystów i Małopolan kolejne 3 komfortowe pociągi. Od dawna udowadniamy, że kolej jest transportem przyszłości i warto w nią inwestować. Nowe składy od dziś wozić będą pasażerów Kolei Małopolskich na trasie Kraków – Tarnów – Nowy Sącz – Krynica. A już w najbliższy weekend mają do wykonania misję specjalną – zawieźć kibiców do Zakopanego na zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich – mówi marszałek Małopolski Jacek Krupa.

W przekazanych dziś Kolejom Małopolskim składach znaj­duje się 200 miejsc sie­dzą­cych oraz liczne udo­god­nie­nia dla pasażerów, w szczególności dla osób niepełnosprawnych czy rodziców podróżujących z małymi dziećmi. Pociągi są wyposażone m.in. w bezprzewodowy internet, kli­ma­ty­za­cję, sto­jaki na rowery i gniazdka elek­tryczne. Dodatkowo w pojazdach zamontowano defibrylatory AED, moni­to­ring prze­działu pasa­żer­skiego, oraz auto­maty biletowe. Nowoczesne, ciche i bezpieczne pociągi, cechują się bardzo niskim zuży­ciem ener­gii elek­trycz­nej. Z zewnątrz wszystkie nowe pociągi pomalowane są na barwy Małopolski. We wnętrzu dominuje kolor szary z zielonymi wykończeniami.

Przypomnijmy, że Koleje Małopolskie do 22 stycznia prowadzą konsultacje społeczne nowego rozkładu jazdy na liniach: SKA2 Kraków Gł. – Miechów – Sędziszów, SKA3 Kraków Gł. – Tarnów oraz Kraków Gł. - Tarnów – Nowy Sącz – Krynica. Wnioski można przesyłać w formie elektronicznej na adres kolej@umwm.pl

***

Wszystkie pociągi zakupione przez samorząd małopolski kosztowały ponad 300 mln zł. Zakup taboru dofinansowany został w ramach projektu „Zakup Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych dla rozwoju kolei małopolskich” z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Wysokość wsparcia wniosła 175,4 mln zł, pozostała kwota pochodzi z budżetu województwa oraz funduszu kolejowego.

źródło: UMWM

Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama