Prace przy budowie "węzła tatrzańskiego" (zdjęcia)

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

PORONIN. Inwestycję, na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie oraz Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie, realizuje konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX Sp. z o.o. z Będzina (lider) i EUROVIA POLSKA S.A. (partner).

Budowa obejmuje m.in. rozbiórkę starego mostu na potoku Poroniec i budowę nowego, budowę węzła drogowego, ronda, wiaduktu, przejścia podziemnego, tunelu o dł. ok. 36 metrów, kładki dla pieszych, ciągu pieszo-rowerowego i dróg dojazdowych.

Koszt budowy wynosi prawie 44 mln zł. Prace mają zakończyć się w drugiej połowie 2018 roku.

Inwestycja została zaplanowana tak, aby nie tylko usprawnić problematyczny przejazd w kierunku stolicy Tatr, Białki Tatrzańskiej i Morskiego Oka, ale także zwiększyć bezpieczeństwo kierowców i pieszych. Tradycyjne skrzyżowanie DK nr 45 z DW 961 zastąpi bezkolizyjny węzeł, a droga wojewódzka zostanie poprowadzona tunelem pod linią kolejową (nr 99) oraz drogą krajową (DK 47). Ponadto nad drogą wojewódzką zostaną poprowadzone dwa wiadukty - drogowy i kolejowy. Na udogodnienia mogą liczyć także piesi, dla których powstaną nowe chodniki, kładka nad drogą wojewódzką 961 oraz przejście podziemne z wygodną pochylnią pod drogą krajową 47 i linią kolejową. W miejscu skrzyżowania zakopianki z drogą powiatową nr 1651 powstanie rondo. Projekt węzła zakłada także budowę nowych mostów - na Białym Dunajcu i nad potokiem Poroniec. Przebudowane zostanie skrzyżowanie zakopianki z ul. Kasprowicza.

Inwestorem całego zadania jest Województwo Małopolskie. Roboty budowlane finansuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a projekty inwestycji samorządy – Gmina Poronin, Starostwo Powiatowe w Zakopanem i Województwo Małopolskie. Wykonawcą węzła jest konsorcjum firm Banimex i Eurovia.

opr. s/ zdj. Piotr Korczak
Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama