Reklama w mieście. Informacja, manipulacja czy rekomendacja?

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

Muzeum Historyczne Miasta Krakowa zaprasza 11 kwietnia o godz. 18.00 do sali Miedzianej (Pałac Krzysztofory) na debatę w ramach Krakowskiego Kolokwium: Reklama w mieście. Informacja, manipulacja czy rekomendacja?

W debacie udział wezmą: prof. dr hab. Tomasz Goban-Klas (Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie) oraz dr hab. Jacek Gądecki (Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie). Rozmowę poprowadzi Michał Niezabitowski, dyrektor Muzeum Historycznego Miasta Krakowa.

Ze swej natury miasta skupiają różnorodne formy działalności, w tym przemysłową, rzemieślniczą, usługową i handlową. Od dziesięcioleci nieodłączną częścią tych aktywności jest reklama, która wraz z uświadamianiem sobie jej roli, stawała się coraz większa, głośniejsza, kolorowa – jednym słowem coraz bardziej agresywna. W pewnym momencie dostrzeżono, że płynące z niej korzyści nie rekompensują strat estetycznych. Stąd m.in. pomysł nowej formy ochrony w postaci parków kulturowych. Jednak graficznych wiadomości w miejskiej przestrzeni nie możemy pozbyć się całkowicie. Gdzie, w takim razie, przebiega granica między kiczem a informacją? Czy każdą część miasta należy chronić w taki sam sposób?

Krakowskie kolokwium to cykl debat na ważne tematy dotyczące historii i współczesności Krakowa. Nazwa kolokwium pochodzi od łacińskiego wyrazu colloquium, czyli rozmowa. Muzealne kolokwium to miejsce wymiany poglądów na tematy związane z Krakowem, najczęściej w szerszym kontekście ogólnopolskim i europejskim. To forum prezentacji różnorodnych myśli i koncepcji w zabytkowych wnętrzach muzealnych. Uczestnikami debat są znani przedstawiciele świata nauki i kultury Krakowa oraz najważniejszych polskich ośrodków naukowych. Spotkania te popularyzują aktualny stan wiedzy na temat miasta oraz inspirują do samodzielnego odkrywania go na nowo.

źródło: Muzeum Historyczne Miasta Krakowa

Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama