Wprowadzono ruch wahadłowy w Poroninie na dk 47 (zakopianka)

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

Dziś wprowadzono ruch wahadłowy w Poroninie, gdzie powstaje węzeł Poroniński, który zastąpi istniejące skrzyżowanie drogi krajowej nr 47 w drogą wojewódzką ( w km od 34+840 do 34+971 ). Aby zminimalizować uciążliwość dla kierowców ruch wahadłowy będzie sterowany ręcznie w godzinach szczytu czyli od 6.00 do 9.00 rano i od 14.00 do 17.00 po południu.

W pozostałych godzinach ruchem sterować będzie sygnalizacja świetlna, jednak w razie spiętrzeń ruchu będzie przechodzenie na sterowanie ręczne.

Zmieniona organizacja ruchu trwała będzie do 31 sierpnia 2017 r. W tym czasie poszerzona zostanie droga, powstanie dodatkowy pas ruchu i lewoskręt w kierunku ul. Kasprowicza w Poroninie, ułożone zostaną nowe warstwy nawierzchni.

W związku z koniecznością wprowadzenia ruchu wahadłowego na dk 47 sugerujemy możliwość objazdu miejsca prowadzonych robót : drogą krajową nr 49 od Nowego Targu do Bukowiny Tatrzańskiej i dalej droga wojewódzką do Zakopanego lub z Nowego Targu do Czarnego Dunajca i dalej przez Kościelisko do Zakopanego. Do Czarnego Dunajca można skręcić z „Zakopianki” już w Chabówce zamiast w Nowym Targu.

Budowa węzła w Poroninie rozpoczęła się 16 listopada 2016 r. Zastąpi on dotychczasowe skrzyżowanie drogi krajowej nr 47 z drogą wojewódzką nr 961. Ukończenie budowy węzła planowane jest w sierpniu 2018 roku.

W ramach inwestycji wybudowany zostanie m.in.:
- węzeł drogowy na skrzyżowaniu dróg : DK 47 z DW 961,
- rondo czterowlotowe na skrzyżowaniu dróg : DK 47 z DW 961 oraz drogi powiatowej nr 1651, z pasami do skrętu w prawo poza jezdnią ronda, wraz z budowa wlotu południowo-zachodniego drogi krajowej nr 47 i rozbudowa wlotu zachodniego DK 47,
- wiadukt drogowy w ciągu DK 47, nad DW 961,
- wiadukt kolejowy nad DW 961,
- przejście podziemne dla pieszych pod droga krajową i linią kolejową,
- tunel drogowy o dł. ok. 36 metrów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 961,
- kładka dla pieszych nad drogą wojewódzką nr 961,
- chodniki, zatoki autobusowe, ciąg pieszo- rowerowy, drogi dojazdowe.
- most na potoku Poroniec, w ciągu drogi krajowej nr 47

Inwestorem jest Województwo Małopolskie, a roboty budowlane finansuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Projekty inwestycji sfinansowały samorządy : Gmina Poronin, Starostwo Powiatowe w Zakopanem i Województwo Małopolskie.

opr.s/ zdj. arch. P. Korczak

źródło: GDDKiA w Krakowie

Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama