Żywnościowe koło ratunkowe

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

5 tysięcy ton żywności trafiło do potrzebujących Małopolan w tym roku w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020. W Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim odbyła się konferencja prasowa, w trakcie której wojewoda małopolski Piotr Ćwik, dyrektor Oddziału Terenowego Agencji Rynku Rolnego w Krakowie Piotr Serafin oraz dyrektor Caritas Archidiecezji Krakowskiej ks. Bogdan Kordula omówili szczegóły dotyczące Programu.

- Program to swoiste żywnościowe koło ratunkowe dla wielu potrzebujących. Bardzo cieszy fakt, że dzięki zmianie kryterium dochodowego uprawniającego do korzystania z paczek żywnościowych pojawiła się szansa na wsparcie znacznie większej liczby osób niż dotychczas. To niezwykle istotne, że dzięki Programowi wspólnie pomagamy potrzebującym. Serdecznie dziękuję Caritasowi za zaangażowanie w realizację Programu oraz za wszelkie inne inicjatywy, które służą wspieraniu ubogich. Dziękuję również wszystkim instytucjom oraz samorządom, którą włączają się w te działania – powiedział wojewoda Piotr Ćwik.

Również dyrektor ARR w Krakowie Piotr Serafin zwrócił uwagę na to, że w POPŻ nastąpiło wiele dobrych zmian: wzrosła jakość produktów, opakowania są atrakcyjniejsze, a procedury uproszczone.

Ksiądz Bogdan Kordula zaakcentował zaś to, że Program ma charakter kompleksowy: - To nie tylko paczki żywnościowe, ale także szereg działań towarzyszących: edukowanie, pokazywanie, jak dobrze wykorzystywać żywność i jak ekonomicznie przygotowywać posiłki czy warsztaty kulinarne i dietetyczne.

Programem Operacyjnym Pomoc Żywnościowa zarządza Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Jest on finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym. 1 stycznia 2017 roku jako kryterium dochodowe umożliwiające korzystanie z pomocy ustalono kwoty: 1268 zł dla osoby samotnie gospodarującej i 1028 zł dla osoby w rodzinie.

opr.s/ zdj. Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie

źródło: Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie

Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama