S52 Północna Obwodnica Krakowa - wybrano najkorzystniejszą ofertę

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

Dziś, jako najkorzystniejszą komisja przetargowa wskazała ofertę złożoną na projekt i budowę S52 Północnej Obwodnicy Krakowa przez konsorcjum chińsko-polskie: STECOL CORPORATION z Chin oraz Polbud-Pomorze Sp.z o.o. z Polski. Konsorcjum zaoferowało wykonanie zadania w ciągu 47 miesięcy za kwotę 1 289 942 165,64 zł. Do czasu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).

Przetarg na projekt i budowę obwodnicy został ogłoszony 23.12.2017r. , dwa dni wcześniej 21 grudnia 2017 r. minister Andrzej Adamczyk podpisał program inwestycyjny dla S52 POK . Po otwarciu ofert 30.04.2018 r. okazało się, że przystąpiło do niego ośmiu wykonawców. Po przeanalizowaniu złożonych ofert wybrano konsorcjum STECOL CORPORATION z Chin oraz Polbud-Pomorze Sp.z o.o. z Polski. Pozostali wykonawcy, którzy brali udział w przetargu mają 10 dni na składanie ewentualnych odwołań.

W ramach inwestycji do wykonania jest :
- zaprojektowanie dwujezdniowej drogi ekspresowej S52 długości ok. 12,5 km na odcinku: węzeł Modlnica (z rozbudową węzła) – węzeł Kraków Mistrzejowice (bez węzła) wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą,
- uzyskanie wymaganych prawem wszelkich opinii, uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, decyzji niezbędnych do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji, w tym niezbędnych zmian wydanych wcześniej decyzji administracyjnych;
- wybudowanie drogi ekspresowej jw. wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą;
- opracowanie dokumentacji powykonawczej;
- uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie drogi ekspresowej

Długość dwujezdniowego odcinka od węzła Modlnica do węzła Mistrzejowice wynosi 12 km 327 m. Każda jezdnia będzie miała po 3 pasy ruchu.

Węzły – Modlnica – dobudowa 4 łącznic
Zielonki - węzeł zespolony, z dwoma rondami, na skrzyżowaniu POK S52 z ulicami : Na Ks. Adama Zięby, Waliszewskiego, Na Popielówkę i projektowaną Trasą Wolbromską ( projekt ZDW )
Węgrzce – w miejscu skrzyżowania z DK 7 i Al. 29 – listopada
Batowice – w miejscu skrzyżowania z drogą powiatową 1256 K
3 tunele – pod rzeką Prądnik o długości 870 m, pod wzgórzem w Batowicach o dł. 653 m, pod wzgórzem „Syberia” na terenie Krakowa o dł. 98 m
27 obiektów mostowych, 4 km murów oporowych, 20 km dróg zbiorczych dojazdowych.


Jeszcze w pierwszym kwartale 2016 r. Północna Obwodnica Krakowa nie była przewidziana w sieci dróg krajowych. Nie była planowana taka droga krajowa. Dopiero zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 19 maja 2016 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych, Północna Obwodnica Krakowa znalazła się w sieci dróg krajowych, ciągu drogi ekspresowej S52. W piątek 26 sierpnia 2016 r. minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał w siedzibie Oddziału GDDKiA w Krakowie Program Inwestycyjny dla budowy Północnej Obwodnicy Krakowa, w ciągu drogi ekspresowej S52.

2 września 2016 r ogłoszony został przetarg nieograniczony na wykonanie „Koncepcji Programowej” dla tej drogi ekspresowej. Wykonawcą koncepcji została firmą Sweco. Umowa została podpisana w poniedziałek 9 stycznia 2017 r., z udziałem Ministra Infrastruktury i Budownictwa Andrzeja Adamczyka, a 21 grudnia 2017 r. minister podpisał program inwestycyjny realizacyjny i w ślad za tym GDDKiA Oddział w Krakowie wysyła ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na projekt i realizację S52 Północnej Obwodnicy Krakowa do UE.

Zakończenie robót przy budowie POK S 52 przewidywane jest w 2023 r.

opr.s/

źródło: GDDKiA

Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama