IKEA po raz kolejny wsparła małopolskich medyków

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

IKEA Kraków kontynuuje akcję pomocy lokalnym medykom. Krakowskie Pogotowie Ratunkowe otrzymało od sklepu akcesoria do wyposażenia dyżurek. Na tzw. oddział covidowy Szpitala Specjalistycznego im. Żeromskiego trafiły artykuły wyposażenia wnętrz. Z kolei na odziały psychiatrii dziecięcej Szpitala im. Św. Ludwika przyjechała właśnie kolejna dostawa mebli i zabawek. Łącznie krakowskim placówkom medycznym firma przekazała już blisko 2 tys. produktów.

Przez pandemię życie każdego z nas uległo zmianie, ale szczególnie odczuli to pracownicy służb medycznych, którzy codziennie znajdują się na pierwszej linii frontu walki z wirusem. IKEA Kraków od początku wybuchu pandemii wspiera lokalne placówki zaangażowane w walkę z COVID-19. W marcu 2020 roku pracownicy sklepu dostarczyli do Szpitala Specjalistycznego im. Stefana Żeromskiego fotele, stoliki, materace, pościele i wiele innych produktów, poprawiających komfort pracy medyków w tym niezwykle trudnym czasie. Wiosną 2020 roku darowizny produktowe otrzymało też Krakowskie Pogotowie Ratunkowe oraz 5. Wojskowy Szpital Kliniczny z Polikliniką.

Długotrwała izolacja domowa przekłada się negatywnie również na zdrowie psychiczne najmłodszych. W szczególnie ciężkim położeniu znalazły się dzieci, które wymagają diagnozy i leczenia na oddziałach psychiatrycznych. Obecna sytuacja w znacznym stopniu ograniczyła im bezpośredni kontakt z rodzinami. Chcąc stworzyć dzieciom bardziej domową atmosferę, w lipcu 2020 roku IKEA Kraków podarował ponad 500 produktów ze sklepu na odziały psychiatrii dziecięcej dwóch krakowskich szpitali. Wyposażenie wnętrz, przekazane do Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie oraz Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala Dziecięcego im. Św. Ludwika, pomogło stworzyć dzieciom, przebywającym na oddziałach, bardziej domową atmosferę.


Po ponad roku od pojawienia się pierwszych przypadków COVID-19 w Polsce, krakowskie instytucje dostały kolejne wsparcie produktowe z IKEA Kraków. Pod koniec marca br. pracownicy sklepu przywieźli do Specjalistycznego Szpitala Dziecięcego im. św. Ludwika w Krakowie regały, stoły, krzesła, sofy, biurka, tekstylia i - co najważniejsze - mnóstwo zabawek, materiałów plastycznych i gier edukacyjnych. Trafiły one na odział dzienny oraz całodobowy psychiatrii dziecięcej. Przedstawiciele IKEA pomyśleli również o zagospodarowaniu przestrzeni przed szpitalem, gdzie zainstalowano nowe meble ogrodowe. Kolejne wsparcie otrzymał też Szpital Specjalistyczny im. Stefana Żeromskiego SP ZOZ oraz Krakowskie Pogotowie Ratunkowe, gdzie dostarczono niezbędne artykuły kuchenne.

- Krakowski sklep IKEA wspiera nas już od wielu lat. W momencie wybuchu pandemii – już niemal rok temu, to oni pierwsi zadzwonili do nas z pytaniem, w jaki sposób mogą pomóc. Wyposażenie, jakie wtedy otrzymaliśmy, zapewniło wygodę w dyżurkach zespołów ratownictwa medycznego. Czasu na regenerację i odpoczynek po stresujących wyjazdach jest mało, tym bardziej więc doceniamy to, że te krótkie przerwy w pracy można spędzić w komfortowych warunkach. W styczniu br. otrzymaliśmy od IKEA Kraków kolejną już partię produktów. Tym razem były to akcesoria kuchenne – mówi Małgorzata Popławska, dyrektor Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego.

IKEA na ratunek stacjom pogotowia w całej Polsce
Z początkiem 2021 roku pomoc IKEA trafiła do stacji pogotowia we wszystkich miastach, w których zlokalizowane są jej sklepy – w Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie, Warszawie i we Wrocławiu. Łącznie firma dostarczyła centrom ratownictwa prawie 9 tysięcy produktów o łącznej wartości niemal 700 tysięcy złotych. Są to meble - sofy, fotele, łóżka, krzesła, stoły, szafy i rozwiązania do przechowywania, wyposażenie łazienek, elementy wyposażenia kuchni - sztućce, talerze, garnki, termosy, a także lampy, kołdry, żarówki czy wieszaki. Z przekazanych produktów IKEA korzystać będzie łącznie ponad 500 zespołów ratownictwa medycznego.

- Zbierając zapotrzebowanie od poszczególnych stacji pogotowia zaskoczyło nas to, jak podstawowych rzeczy dotychczas brakowało ratownikom. Wśród przekazanych produktów znalazły się m.in. sztućce i talerze oraz garnki. Priorytetem było dostosowanie tej pomocy do potrzeb każdej ze stacji. Zdajemy sobie sprawę, jak wiele czasu lekarze i ratownicy spędzają teraz w pracy i jak mało mają czasu na odpoczynek. Liczymy, że dzięki produktom IKEA komfort ich pracy się poprawi - mówi Agata Czachórska, Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju z IKEA Retail Polska.


mat. prasowe IKEA
Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama