Kraków: Małopolski Festiwal Smaku rozstrzygnięty

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

Bacówka „L. Szot” z Rajbrotu za produkt „Brawuś z kómory” otrzymała wczoraj Grand Prix 6. edycji Małopolskiego Festiwalu Smaku na placu Wolnica w Krakowie. Nagrodę wręczył członek Zarządu Województwa Małopolskiego Wojciech Kozak, który zapewnił, że impreza zyskała taką renomę, że bez wątpienia kolejne edycje jej wielkiego finału również odbędą się na Wolnicy.

Drugim miejscem jury uhonorowało Firmę „Gawor” z Podstolic za „Szynkę podstolego”, a trzecie przypadło Powiatowemu Kołu Pszczelarzy z Miechowa za „Miód faceliowy”.

Najlepsze produkty w głosowaniu wybrała także publiczność. Pierwsze miejsce w kategorii „ekologiczne przysmaki” otrzymało Gospodarstwo Ekologiczne Adam i Anna Susek z Bulowic za „kiełbasę staropolską w słoiku”. Najlepszym „tradycyjnym specjałem” okazał się „żurek po krakowsku” Firmy „Smakosz” z Chrzanowa. W kategorii „smakołyki z legendą” publiczność wybrała „kiełbasę swojską” Zakładu Przetwórstwa Mięsnego Batczew. Najlepszym produktem w kategorii „jak u mamy” wybrano „gulasz flisacki” „Spiżarni” z Nowego Targu.

Pierwsze miejsce w konkursie na najsmaczniejszą potrawę podczas pokazu gotowania na żywo otrzymała restauracja „Dwór” z Niedzicy. Firma „Melba” z Krzeszowic otrzymała specjalne wyróżnienie za wkład i zaangażowanie w akcję „małopolskie lody o smaku koralowym” podczas Wielkiego Finału 6. Małopolskiego Festiwalu Smaku. Publiczność miała wybrać, które lody są bardziej koralowe: wiśniowe na bazie mlecznej czy sorbet z malin. Wygrał sorbet z malin.

Na plac Wolnica w sobotę i niedzielę przybyły tysiące gości. Na smakoszy czekało 50 stoisk z wyśmienitymi małopolskimi produktami. Tradycyjne wędliny, sery, miody, wyroby piekarnicze, pierogi, przetwory owocowe, warzywne. Przez dwa dni nie brakowało także konkursów i zabaw dla najmłodszych oraz występów zespołów muzycznych.

Tegoroczny finał Małopolskiego Festiwalu Smaku był także zwieńczeniem kampanii wizerunkowej Województwa Małopolskiego pod hasłem „Małopolska - Smak Najlepszego”. Kampania miała na celu promocję regionu, jako miejsca o wyjątkowym bogactwie walorów: turystycznych, kulturalnych, a także kulinarnych… W przekazie po raz kolejny wykorzystano motyw czerwonego korala, który nawiązuje do tradycji i sfery kulturalnej Małopolski. Główną atrakcją była akcja pod nazwą „Małopolskie lody o smaku koralowym”. Firma MELBA z Krzeszowic skomponowała na tę okazję dwa rodzaje lodów koralowych.

Akcje koralowe odbywały się również na stoisku promocyjnym Małopolski. Pasjonaci mody i nowych trendów mogli się wykazać podczas projektowania naszyjników z małopolskich czerwonych korali, a fani Indiany Jonesa szukali czerwonego małopolskiego koralika w worku piasku.

oprac. p/

Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama