Rusza przetarg na remont mostu w Skawinie (zdjęcia)

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

Prawie 80 letni most w Skawinie, na rzece Skawinka, w ciągu drogi krajowej nr 44 będzie remontowany. Jest w złym stanie technicznym i remont jest konieczny. 30 stycznia br. ogłoszony został przetarg na wykonanie robót.

Dwuprzęsłowy most o długości prawie 74 m ma konstrukcję stalową, z dwoma betonowymi przyczółkami i betonowym filarem w środku. Zbudowany został w 1936 roku. Jego stan techniczny jest już zły. Ekspertyza techniczna wykazała m.in., że pomost, wsporniki i belki stalowe są skorodowane , zniszczona jest powłoka antykorozyjna pomostu, izolacja nie chroni go w pełni przed penetracją wody i tworzą się stałe zawilgocenia oraz białe stalaktyty. Nawierzchnia chodników jest nierówna i spękana, a balustrady skorodowane.


W trakcie prac remontowych most wyłączony zostanie z ruchu. Opracowana będzie nowa organizacja ruchu na czas remontu. Rozpoczęcie prac przewidywane jest w kwietniu 2015 r.

Zakres remontu :
- przekierowanie ruchu pieszego i kołowego oraz zamknięcie obiektu,
- roboty przygotowawcze,
- demontaż na czas robót remontowych oświetlenia z obiektu;
- rozbiórka dojazdów oraz ścianek zaplecznych przyczółków wraz z górną częścią skrzydełek, zabezpieczenie urządzeń obcych na czas remontu,
- rozbiórka żelbetowej płyty pomostu wraz z blachami nieckowymi,
- rozbiórka płyty chodnikowej wraz z balustradą, zabezpieczenie sieci przed uszkodzeniem,
- wymiana luźnych nitów na śruby sprężające
- wymiana zdeformowanych i skorodowanych przewiązek,
- wykonanie renowacji powłoki malarskiej konstrukcji stalowej (piaskowanie i malowanie konstrukcji) z zabezpieczeniem środowiska przed zanieczyszczeniem,
- remont podpór przez iniekcję rys, powierzchniowe skucie betonu oraz torkretowanie,
- wykonanie nowej płyty pomostu oraz płyty chodnikowej,
- odbudowa ścianek zaplecznych oraz górnych części skrzydełek,
- remont (oczyszczenie) systemu kanalizacji deszczowe na dojazdach do mostu oraz regulacja studzienek kanalizacyjnych,
- odtworzenie nawierzchni na dojazdach (na długości wykopów roboczych),
- odtworzenie skarp i umocnienia stożków przyczółkowych,
- wykonanie wyposażenia na przęśle, krawężniki, konstrukcja nawierzchni, bariera, balustrada aluminiowa,
- odtworzenie oświetlenia na obiekcie (2 lampy 150W w obudowie OUSC wraz z kablami YKX 2x25mm2)
- uporządkowanie terenu i otwarcie obiektu dla ruchu.
- rozbiórka dojazdów na długości wykopu roboczego za przyczółkami,
- rozbiórka ścianek zaplecznych przyczółków wraz z górną częścią skrzydełek i balustradą,
- powierzchniowe skucie betonu podpór na głębokość ~5cm,
- rozbiórka wyposażenia na obiekcie – nawierzchnia, krawężniki, balustrada,
- całkowita rozbiórka płyty pomostu wraz z blachami nieckowymi,
- całkowita rozbiórka płyt chodnikowych,
- usunięcie (wymiana) uszkodzonych i poluzowanych nitów,
- usunięcie (wymiana) zdeformowanych przewiązek krzyżulców kratownicy.

opr.s/

źródło: GDDKiA

Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama