Są oferty na budowę wiaduktu w Myślenicach

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

W środę 2 marca otwarte zostały oferty na budowę wiaduktu nad zakopianką w Myślenicach, w miejscu starego wyeksploatowanego obiektu. Oferty złożyły 22 firmy, przy czym najtańsza wpłynęła od firmy „GOTOWSKI – Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe” z Bydgoszczy, z ceną 5 853 188,86 zł.

Najwyżej roboty przy realizacji wiaduktu wyceniło Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych EXPOL z Lublina na 8 984 167,54 zł. Zdecydowana większość firm określiła, że wykona prace w czasie 421 dni czyli ok. 14 miesięcy.

Wiadukt w Myślenicach wybudowany został w 1972 r. Jest obiektem o konstrukcji zespolonej wykonanej jako układ belek prefabrykowanych. Układ statyczny wiaduktu został zaprojektowany jako czteroprzęsłowy układ płytowo – belkowy. Ma podporę na pasie zielonym dk 7 ( zakopianki ). Był w przeszłości remontowany. W 2005 r. remontowane były stożki, w 2006 r. elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego a w 2008 r remontowano nawierzchnię.

Według ekspertyzy stanu technicznego obiekt w obecnym stanie technicznym nie spełnia podstawowych wymagań i standardów. Stan ustroju nośnego jest zły, z licznymi zaciekami, korozją, ubytkami betonu. Podpory pośrednie z zaciekami i korozją, sporymi ubytkami betonu i odsłoniętymi zbrojeniami. Stan chodników i krawężników uznano za niepokojący. Występują spękania i deformacje, balustrady są miejscami odkształcone i skorodowane, gzymsy z zaciekami. Zacieki są na spodzie konstrukcji w obrębie podpór, nieszczelna jest izolacja pod nawierzchnią, istnieją także spękania i deformacje nawierzchni. Zgodnie z zaleceniami ekspertyzy obiekt nie nadaje się do racjonalnej przebudowy.

Nowy wiadukt zaprojektowano jako obiekt sprężony typu rama kozłowa o konstrukcji płytowo - belkowej. Nie będzie miał podpory pomiędzy jezdniami drogi krajowej nr 7 i powstanie w miejscu starego wiaduktu. Oprócz rozbiórki starego i budowy nowego wiaduktu w zakresie inwestycji są:

- przebudowa dojazdów do projektowanego wiaduktu;
- budowa lewostronnego chodnika dla pieszych i prawostronnego umocnionego pobocza;
- przebudowa zjazdów indywidualnych, istniejącego skrzyżowania z droga dojazdową i skrzyżowania z łącznicą;
- budowa kolektora kanalizacji deszczowej;
- przebudowa sieci elektroenergetycznej niskiego napięcia 0,4kV (oświetlenie uliczne, linia doziemna) wraz z wykonaniem przepustów kablowych oraz urządzeń elektroenergetycznych niskiego napięcia 0,4 kV wraz z wykonaniem przepustów kablowych.

Na czas budowy nowego obiektu będzie zbudowana kładka dla pieszych. Nie będzie natomiast przejazdu nad dk 7. W trakcie prac czasowo zamykana będzie jedna jezdnia " Zakopianki" i ruch poprowadzony zostanie wówczas po drugiej jezdni, w dwóch kierunkach. O wprowadzanych zmianach w organizacji ruchu GDDKiA Oddział w Krakowie będzie informować na bieżąco.

Rozpoczyna się sprawdzanie złożonych ofert.

Źródło: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie
Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama