W środę podpisana zostanie umowa na budowę dwóch odcinków zakopianki
Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00
W środę w Rabce Zdroju podpisana zostanie umowa na realizację odcinka tunelowego S7 Naprawa – Skomielna Biała oraz drogi Lubień-Naprawa. W spotkaniu zorganizowanym z tej okazji - weźmie udział minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk.
Drogę ekspresową od Naprawy do Skomielnej Białej zgodnie z tym wyborem dokonanym w przetargu będzie budowała firma włoska, Astaldi S.p.A z Rzymu.Do przetargu złożyło oferty w sumie 6 firm, z czego połowa z Włoch. W trakcie przetargu najniższą cenę 968 871 778,09 zł zaproponowała firma Astaldi S.p.A. z Rzymu a najwyższą Metrostav a.s. z Czech ponad 1 mld 710 tys. zł. Wszystkie firmy, które przystąpiły do przetargu zadeklarowały, że wykonają inwestycję w 54 miesiące.
- W ramach inwestycji wybudować trzeba odcinek tunelowy drogi klasy S długości ok. 3,0 km, z dwukomorowym tunelem o długości ok. 2,06 km, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą i wyposażeniem technicznym. Wybudowanie tunelu dwukomorowego oznacza w praktyce budowę dwóch równoległych do siebie obiektów podziemnych o długości 2,06 km w trudnych warunkach geologicznych i hydrologicznych fliszu karpackiego - przypomina Iwona Mikrut z GDDKiA.
Także jutro podpisana zostanie także umowa na budowę odcinka S7 Lubień-Naprawa. Wykonawcą tego odcinku jest polsko - ukraińskie konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD S.A z Warszawy i Korporacja ALTIS-HOLDING z Kijowa. Konsorcjum zaoferowało, że za 521 519 095,35 złotych, w ciągu 22 miesięcy od daty zawarcia umowy wybuduje ten odcinek drogi ekspresowej, dając przy tym 10 letnią gwarancję jakości. W okres realizacji nie wlicza się miesięcy zimowych czyli od 15 grudnia do 15 marca. Na budowę odcinka drogi ekspresowej S7 Lubień – Naprawa oferty złożyło 12 firm i konsorcjów.
Na 7,6 km odcinku drogi ekspresowej S7 Lubień - Naprawa oprócz dwujezdniowej drogi klasy S, wybudować trzeba m.in. dwa MOP-Y : „Lubień” i „Krzeczów” oraz 10 obiektów inżynierskich i 6 małych mostków na potoku Krzywańskim.
Trwa już realizacja odcinka S7 Skomielna Biała – Chabówka oraz odcinka drogi krajowej nr 47 klasy GP od Rabki Zdroju do Chabówki. Buduje go włoska firma Salini. Na 6,1 km odcinku S7 Skomielna Biała – Chabówka oprócz dwujezdniowej drogi wybudować trzeba m.in. dwa węzły drogowe „ Skomielna Biała” i „Zabornia”, Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej, 17 obiektów inżynierskich ( wiadukty, estakady ), w tym najdłuższy, liczący 992 metry, oraz 4 małe mostki na ciekach przy węźle „Skomielna”. Wykonano już m.in. inwentaryzację, prace saperskie i geologiczne. Zgodnie z umową włoska firma ma 22 miesiące od daty podpisania umowy na realizację tej inwestycji (umowa podpisana 31 marca 2016 r. ), bez okresów zimowych. Koszt inwestycji wynosi brutto 615 068 976,27zł.
opr.s/
Więcej na temat
komentarze
reklama