Tynieckie Recitale Organowe - sierpnień
Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00
Poniżej prezentujemy program sierpniowych koncertów, które odbędą się w ramach Tynieckich Recitali Organowych.
7 sierpnia godz. 16.00TADEUSZ BARYLSKI - organy
MIŁOSZ MĄCZYŃSKI - gitara
Program koncertu:
JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750)
Passacaglia c-moll BWV 582
JOHN DOWLAND (1563-1626)
Lachrimae Pavan
SILVIUS LEOPOLD WEISS (1687-1750)
Capriccio
JOHANN KASPAR MERTZ (1806-1856)
Elegia
MIECZYSŁAW SURZYŃSKI (1866-1924)
Elegia fis-moll op. 30
FERENC LISZT (1811-1886)
Fantazja i fuga B-A-C-H
TADEUSZ BARYLSKI – organista i pianista, ukończył Częstochowską Szkołę Muzyczną w kl. organów Adama i Jana Mroczków, naukę gry na organach kontynuował w krakowskiej Akademii Muzycznej w kl. prof. Mirosławy Semeniuk- Podrazy (dyplom z wyróżnieniem, 2013); studia magisterskie z fortepianu odbył z kolei w katowickiej Akademii Muzycznej pod kier. prof. Hanny Kryjak i dr Huberta Salwarowskiego (dyplom 2015). Uczestniczył w wielu organowych kursach mistrzowskich; trzykrotnie otrzymał Stypendium Prezydenta Miasta Częstochowy dla uzdolnionych artystycznie. Koncertuje, jest nauczycielem gry na fortepianie w szkołach muzycznych w Myszkowie i Częstochowie.
MIŁOSZ MĄCZYŃSKI – w roku 2010 ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie w kl. gitary dr hab. Michała Nagy’a, w 2014- pod opieką promotora prof. Janusza Sochackiego- obronił pracę doktorską i uzyskał stopień doktora sztuki. Jest laureatem ogólnopolskich i międzynarodowych (Montreal 2011, Brno 2014) konkursów gitarowych. Był uczestnikiem licznych kursów mistrzowskich, prowadzonych m.in. przez Roberto Aussela, Ricardo Gallena, Pablo Garibaya, Marcina Dyllę, Edina Karamazova. Jako solista i kameralista koncertował w historycznych miejscach w Polsce, nadto w Austrii i Francji. Brał udział w prawykonaniach utworów polskich kompozytorów młodego pokolenia, starając się na tej drodze o pozyskanie nowego repertuaru na gitarę.
21 sierpnia godz. 16.00
PAULINA POKORNY - organy
ANNA HUSZCZO - klawesyn
JOANNA SOLECKA - klawesyn
Program koncertu:
JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750)
Preludium i fuga e-moll BWV 548
GEORG BÖHM (1661-1733)
Preludium chorałowe “Vater unser im Himmelreich”
JOHANN LUDWIG KREBS (1713-1780)
Koncert a-moll na 2 klawesyny
Allegro, Affetuoso, Allegro
LUIGI BOCCHERINI (1743-1805)
Fandango na 2 klawesyny
OLIVIER MESSIAEN (1908-1992)
L’Ascension/Wniebowstąpienie
cz. 1 Majesté du Christ demandant sa gloire á son Pére/
Majestat Chrystusa proszącego swojego Ojca o chwałę
cz.2 Alléluias sereins d’une’ âme qui désire le ciel/
Pogodne alleluja duszy spragnionej nieba
cz.3 Transports de joie d’une âme devant la gloire du Christ, qui est la sienne/
Przeniesienie radości duszy przed chwałę Chrystusa, która jest Jego własną
PAULINA POKORNY – w latach 2007-11 była uczennicą Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II st. im. S. Moniuszki w Bielsku-Białej na Wydziale Rytmiki i równolegle w zakresie gry na organach (kl. Krzysztofa Karcza). W tym okresie zdobyła szereg nagród na ogólnopolskich konkursach organowych w Krakowie, Gdańsku, Krasnobrodzie. POSM ukończyła z wyróżnieniem. Edukację muzyczną w krakowskiej Akademii Muzycznej kontynuowała w kl. organów prof. Józefa Serafina. W 2012 uzyskała II nagrodę III Akademickiego Konkursu organowego im. R. Sroczyńskiego w Poznaniu. Uczestniczyła w międzynarodowych festiwalach muzyki organowej w Poznaniu, Wolsztynie, Sejnach. W roku 2014 z wyróżnieniem ukończyła studia licencjackie; pierwszy rok studiów magisterskich – w ramach programu Erasmus – odbyła w Musik-Hochschule w Lubece (kl. prof. Arvida Gasta). Uczestniczyła w kursach interpretacji muzyki organowej, prowadzonych m.in. przez: J. Gembalskiego, D. Titteringtona, G. Gnanna, P.van Dijka, M. Schmedinga, H. J. Kaisera, W. Zerera, M. Radulescu. H. Boerema, U. Walthera.
JOANNA SOLECKA – jest absolwentką Akademii Muzycznej w Krakowie na kierunku fortepian, teoria muzyki, klawesyn. Jako pianistka uczestniczyła w kursach mistrzowskich, prowadzonych m.in. przez K. Kennera, R. Buchbindera, B. Bucknera, B. Kawallę. Klawesyn studiowała w kl. prof. Elżbiety Stefańskiej, a następnie uczestniczyła w kursach interpretacji muzyki dawnej, prowadzonych przez J. Ogga, T. de Goede, M. Krolla, A. Bottichena oraz L. Stawarz. Koncertuje w kraju i za granicą (m.in. Słowenia, Niemcy), wykonując muzykę kameralną i utwory solowe. Współpracuje z zespołem muzyki dawnej INTRADA, baletem dworskim CRACOVIA DANZA oraz Operą Krakowską. Dla radia RMF Classic dokonała nagrania serii audycji o fortepianie w ramach cyklu ,,Co jest grane”. Prowadzi działalność dydaktyczną w zakresie instrumentalistyki i teorii muzyki w krakowskich szkołach muzycznych. Jest autorką haseł w Encyklopedii Muzycznej Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
ANNA HUSZCZO – ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie w kl. prof. Elżbiety Stefańskiej (studia magisterskie) oraz w kl. prof. Magdaleny Myczki (studia podyplomowe). Uczestniczyła w kursach mistrzowskich, prowadzonych m.in. przez Colina Tillneya, Collina Bootha, Kennetha Weissa, Annelie de Man, Terese de Goede, Liliannę Stawarz, Leszka Kędrackiego, Christine Schornsheim. Brała udział w projektach organizowanych przez Operę Bałtycką, Filharmonię Narodową, Sinfoniettę Cracovia. Współpracuje z Radomską Orkiestrą Kameralną, Tarnowską Orkiestrą Kameralną, Krakowską Orkiestrą Kameralną, Krakowską Operą Kameralną. Jest członkiem zespołu muzyki dawnej IL VENTO oraz Duetu klawesynowego ClaveDuo.
opr. ab
źródło: krakow.zaprasza.eu
Więcej na temat
komentarze
reklama