Sukces Centrum Edukacji Przyrodniczej TPN (zdjęcia)
Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00
ZAKOPANE. Nowa ekspozycja w Centrum Edukacji Przyrodniczej Tatrzańskiego Parku Narodowego okazała się wielkim sukcesem. W ciągu niecałych czterech miesięcy od otwarcia obejrzało ją niemal 40 tys. osób.
Podczas konferencji „Dom Przyrody, Park Ludzi - przez edukację ekologiczną do zrównoważonego korzystania z ekosystemów Tatr” TPN podsumował pierwszą część przeprowadzonej inwestycji. Dzięki dofinansowaniu w ramach Europejskiego Obszaru Gospodarczego udało się otworzyć multimedialną Salę Odkryć Dziecięcych, wyremontować salę kinową i wyposażyć ją w możliwość odtwarzania filmów w technologii 3D oraz stworzyć interaktywną mapę Tatr.To jednak nie koniec inwestycji. Na przyszły rok planowana jest druga część inwestycji, która oprócz termomodernizacji budynku zakłada również dalsze poszerzenie nowoczesnej oferty dydaktycznej. W Centrum Edukacji powstać ma diorama poświęcona łąkom i lasom, sztuczna jaskinia oraz dwie sale z wirtualną rzeczywistością, w których każdy ze zwiedzających będzie mógł stać się jednym z tatrzańskich zwierząt.
Oferta edukacyjna Tatrzańskiego Parku Narodowego skierowana jest do wszystkich, ale największą grupę docelową stanowią uczniowie szkół podstawowych i gimnazjów. Nie ma się co dziwić. Ekspozycja naszpikowana jest elektroniką - zwiedzający do dyspozycji mają ekrany, tablety, filmy i gry edukacyjne, w tym również gry ruchowe w systemie kinect. Wszystko po to, aby uczyć za pomocą aktywności i zaangażowania, które według badań przynoszą najlepsze efekty edukacyjne.
Centrum Edukacji Przyrodniczej TPN otwarte jest dla wszystkich chętnych. Ze względów organizacyjnych TPN prosi o elektroniczną rezerwację miejsc przez grupy zwiedzających. Ekspozycja przygotowana jest również dla obcokrajowców. W chwili obecnej multimedia przetłumaczone są na 5 języków.
Koszt pierwszej części inwestycji wyniósł 3 mln. złotych. Budżet kolejnego etapu zaplanowany jest na 11 mln. złotych.
oprac. pk/ zdjęcia Piotr Korczak
źródło: podhale24
Więcej na temat
komentarze
reklama