Kolejne Impulsy dla Małopolski
Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00
Tabor Kolei Małopolskich powiększył się o 3 kolejne Impulsy. Nowoczesne pociągi wyprodukowane dla Małopolski przez sądecki Newag S.A. są po odbiorach technicznych i już dziś przewiozą pierwszych pasażerów na trasie Kraków – Tarnów – Nowy Sącz – Krynica.
To kolejne z 13 nowoczesnych impulsów zamówionych przez województwo małopolskie w marcu zeszłego roku. Pasażerowie podróżujący po regionie koleją korzystają już z 6 pociągów dostarczonych przez spółkę Newag w listopadzie 2016 r. Pozostałe 4 pojazdy wyjadą na małopolskie tory w połowie lutego.- Cieszę, się że możemy oddać do użytku turystów i Małopolan kolejne 3 komfortowe pociągi. Od dawna udowadniamy, że kolej jest transportem przyszłości i warto w nią inwestować. Nowe składy od dziś wozić będą pasażerów Kolei Małopolskich na trasie Kraków – Tarnów – Nowy Sącz – Krynica. A już w najbliższy weekend mają do wykonania misję specjalną – zawieźć kibiców do Zakopanego na zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich – mówi marszałek Małopolski Jacek Krupa.
W przekazanych dziś Kolejom Małopolskim składach znajduje się 200 miejsc siedzących oraz liczne udogodnienia dla pasażerów, w szczególności dla osób niepełnosprawnych czy rodziców podróżujących z małymi dziećmi. Pociągi są wyposażone m.in. w bezprzewodowy internet, klimatyzację, stojaki na rowery i gniazdka elektryczne. Dodatkowo w pojazdach zamontowano defibrylatory AED, monitoring przedziału pasażerskiego, oraz automaty biletowe. Nowoczesne, ciche i bezpieczne pociągi, cechują się bardzo niskim zużyciem energii elektrycznej. Z zewnątrz wszystkie nowe pociągi pomalowane są na barwy Małopolski. We wnętrzu dominuje kolor szary z zielonymi wykończeniami.
Przypomnijmy, że Koleje Małopolskie do 22 stycznia prowadzą konsultacje społeczne nowego rozkładu jazdy na liniach: SKA2 Kraków Gł. – Miechów – Sędziszów, SKA3 Kraków Gł. – Tarnów oraz Kraków Gł. - Tarnów – Nowy Sącz – Krynica. Wnioski można przesyłać w formie elektronicznej na adres kolej@umwm.pl
***
Wszystkie pociągi zakupione przez samorząd małopolski kosztowały ponad 300 mln zł. Zakup taboru dofinansowany został w ramach projektu „Zakup Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych dla rozwoju kolei małopolskich” z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Wysokość wsparcia wniosła 175,4 mln zł, pozostała kwota pochodzi z budżetu województwa oraz funduszu kolejowego.
źródło: UMWM
Więcej na temat
komentarze
reklama