Rusza przetarg na budowę drugiej kładki w Głogoczowie, nad zakopianką

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

1 lutego 2017 r. ogłoszony został przetarg na budowę drugiej kładki dla pieszych w Głogoczowie nad dk 7, - zakopianką. Potencjalni wykonawcy mają czas do 16 lutego 2017 r. na składanie ofert. Kładka powstanie w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych.

Wybudowana zostanie kładka o konstrukcji wantowej. Całkowita długość obiektu wynosi 57,46 m, a szerokość użytkowa pomostu 4,50 m. Na obiekt prowadziły będą schody, zainstalowane zostaną także windy. Kładka posadowiona będzie na palach wierconych, ze względu na występujące w miejscu jej lokalizacji warunki gruntowe. Oprócz kładki dla pieszych powstaną: dojścia do tego obiektu wraz z poboczami, odwodnienia, kanalizacja deszczowa, umocnienia skarp, bariery ochronne, sieć elektroenergetyczna, oświetlenie, zasilanie wind, instalacja monitoringu i ogrzewania.

Jest to druga kładka, która zostanie zbudowana w Głogoczowie. Powstanie ponad 900 m dalej, w kierunku Zakopanego, od budowanej aktualnie kładki dla pieszych, która ukończona będzie w sierpniu tego roku.

Pierwsza z kładek nad dk 7 „Zakopianką „ pomiędzy Krakowem i Myślenicami powstała w Mogilanach, w 2009 r. Została oddana do użytkowania 16 września 2009 r. Następne: w Jaworniku ( km 692+200) oddano do użytkowania w lutym 2015 r. i Gaju ( km 677+480 ) w grudniu 2015 r. Trwa budowa kolejnych kładek w Jaworniku (691+220 ) i Głogoczowie ( km 684+720 ), które zostaną ukończone w tym roku. Kładka dla pieszych w km 685+650 ( Głogoczów II ), na której budowę ogłoszono przetarg ma być ukończona w tym roku.



Ponad 40 tys. pojazdów przemieszcza się średnio po drodze krajowej nr 7 na odcinku Kraków – Głogoczów, jak wynika z generalnego pomiaru ruchu wykonanego w 2015 r. W dalszym przebiegu drogi czyli od Głogoczowa do Myślenic porusza się średnio ponad 30 tys. pojazdów na dobę ( w 2010 r. było ich ponad 27 tys. ). W godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego liczby te są wyższe. Tereny na południe od Krakowa są atrakcyjne lokalizacyjnie dla osób, które chcą zamieszkać pod miastem, w związku z tym gęstość zabudowy i ilość mieszkańców podkrakowskich miejscowości wzrasta z roku na rok. Wzrasta także codzienny ruch związany z dojazdami do pracy i szkół. Aby zapewnić bezpieczne przechodzenie przez drogę budowa kładek dla pieszych w Jaworniku i Głogoczowie była niezbędnym elementem poprawy bezpieczeństwa ruchu. Stąd inwestycje te znalazły się na liście MIB w Programie Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych, do realizacji w latach 2016-2017.

opr. s/

źródło: GDDKiA

Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama