Kraków ma nowe logo. Kosztowało 26 tysięcy złotych

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

Nowe logo miasta zostało dzisiaj zaprezentowane na konferencji prasowej. Jest to znak oparty na widoku Rynku Głównego z lotu ptaka. Będzie obecny m.in. na dokumentach i materiałach promocyjnych miasta.

Wkrótce krakowianie mają spotykać go również w przestrzeni publicznej. Logo powstało na bazie znaku stworzonego dla miasta 20 lat temu.

- Usunęliśmy wszystkie drobne szczegóły, które nie mogły być używane w pomniejszeniu i te, które powodowały że ten znak był nieczytelny - mówi Dorota Kozak, autorka zarówno dawnego logo, jak i jego odświeżonej wersji.

Natomiast jak zaznaczył Andrzej Kulig, zastępca prezydenta miasta Krakowa ds. polityki społecznej, kultury i promocji miasta, oczekiwania ze strony mieszkańców, klientów i osób kontaktujących się z miastem są takie, aby z jednej strony dbać o tradycję i ją kultywować, ale z drugiej strony – aby wychodzić w kierunku nowoczesności.

A Elżbieta Kantor, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa powiedziała: "Musimy być emocjonalni, poruszać umysły, zachęcać do podejmowania pozytywnej aktywności na rzecz naszego miasta. Nowy znak graficzny to pierwszy krok, kolejnym jest zbudowanie całego systemu identyfikacji wizualnej. Logo to narzędzie komunikacji, która musi być spójna. Dlatego nowe, jedno logo, czytelne i jasne będzie teraz obowiązujące dla wszystkich instytucji miejskich. Chcemy też wyróżnić się w przestrzeni miasta, pragniemy, aby nasze wydarzenia sygnowane były jednym znakiem jasno kojarzącym się z Krakowem. Już niedługo mieszkańcy i turyści będą mogli w przestrzeni miejskiej zobaczyć nowy system identyfikacji wizualnej. Pierwsze wydarzenie, które sygnowane jest odświeżonym logotypem to kampania budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa".

Tymczasem zdania krakowian są podzielone. - Mnie się podoba, bardzo ładne - komentuje jedna z zapytanych mieszkanek. - Za mało treści o Krakowie - mówią niektórzy. Są też tacy, którzy w nowym znaku widzą podobieństwo do logo policji.

Odświeżenie znaku kosztowało 26 tysięcy złotych. Dodatkowo 92 tysiące przeznaczono na cały system identyfikacji wizualnej.

Tomasz Cichocki i materiały prasowe Urzędu Miasta Krakowa
Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama