Z fasady Cracovii zniknęły dwie reklamy

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

Wczoraj z kultowego hotelu zniknęły dwie reklamy, które wystawały ponad wysokość dachu. To pierwszy krok w kierunku uporządkowania przestrzeni publicznej w okolicy budynku. Władze Muzeum Narodowego chcą też zachęcić krakowian do dyskusji, jakie nowe funkcje powinien spełniać zabytkowy kompleks. Pierwsza debata odbędzie się dzisiaj.

Debatę współorganizuje z Muzeum Narodowym Miejskie Centrum Dialogu. Przyjdą na nią wszyscy dyrektorzy MNK. Potem odbędą się cztery konsultacje społeczne, które będą miały formę warsztatów: 25 kwietnia, 16 maja, 6 i 20 czerwca.

Wcześniej zdjęte zostały dwie inne reklamy. Jedna stała przed fasadą na parkingu, a druga zawieszona była od strony ul. Kałuży. Pozostałe muszą jeszcze poczekać na usunięcie ze względu na zobowiązania wobec reklamodawców. Andrzej Szczerski, zastępca dyrektora ds. naukowych Muzeum Narodowego Krakowa, poinformował, że budynek po raz pierwszy dla zwiedzających zostanie otwarty 19 maja, czyli w Noc Muzeów. Odbędzie się wtedy m.in. pokaz ceramiki z lat 60. XX wieku i pokaz mody po II wojnie światowej.

Przypomnijmy, że Muzeum Narodowe, z ministerialnej dotacji,za 29 mln zł kupiło budynek dawnego hotelu Cracovia.

Tomasz Cichocki i materiały prasowe Muzeum Narodowego
Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama