W lipcu ruszy największa inwestycja kolejowa w Krakowie

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

Inwestycja kolejowa, wraz z innymi trwającymi już w Krakowie m.in. modernizacją trasy E30 w Bronowicach (wraz z budową nowego przystanku kolejowego), ma znacząco skrócić czas przejazdu pociągów na trasie Kraków-Katowice. Docelowo do około jednej godziny.

W obecności ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka władze PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z konsorcjum firm na modernizację odcinka kolejowego Kraków Towarowy-Rudzice, wraz z dobudową dwóch par torów dla kolei aglomeracyjnej. Inwestycja warta jest 966 mln zł. Budowa ma potrwać do końca 2020 roku.

Umowę podpisano z konsorcjum firm Strabag oraz Krakowskie Zakłady Automatyki. Wykonawca ma 48 miesięcy na realizację przedsięwzięcia, które zacznie się już w lipcu tego roku. Prace mają się jednak potrwać do końca 2020 roku. W tym czasie wciąż będzie trwała modernizacja linii E30 w Bronowicach oraz budowa łącznicy kolejowej na Zabłociu. Mieszkańcy muszą się liczyć ze sporymi utrudnieniami.

W ramach umowy zmodernizowanych zostanie blisko 20 km trasy z Kraków Główny Towarowy-Rudzice. Na odcinku Kraków Główny-Kraków Płaszów pojawią powstanie dodatkowe para torów. Te mają posłużyć kolei aglomeracyjnej. Jak przekonywał minister Adamczyk, Kraków zyska tym samym kolej aglomeracyjną z prawdziwego zdarzenia.

W ramach inwestycji powstaną też dwa nowe przystanki kolejowe Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień. Przebudowane będą cztery inne – Łobzów, Prokocim, Kokotów i Węgrzce Wielkie. Przebudowane zostaną także cztery stacje kolejowe – Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny, Kraków Płaszów, Kraków Bieżanów. Powstaną też dwa 200-metrowe mosty na Wiśle.

Odcinek nasypu kolejowego od ulicy Kopernika do Grzegórzeckiej stanie się estakadą kolejową. Przestrzeń pod nią będzie można zagospodarować na potrzeby mieszkańców.

opr. ab

źródło: krakow.naszemiasto.pl

Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama