Gwarancja ministerialna. "Blisko do pełnej obwodnicy Skawiny"
Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00
Dziś w Skawinie na rondzie ppor. Ułanów Karpackich Tomasza Skrzyńskiego, minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał Program Inwestycyjny dla obwodnicy Skawiny. Chodzi o dostosowanie odcinka I obwodnicy Skawiny do parametrów drogi klasy GP.
Dostosowanie odcinka I obwodnicy Skawiny do parametrów drogi klasy GP zakończy cały proces inwestycyjny związany z budową obwodnicy Skawiny, która przebiegała etapami. Odcinek I wybudowany został przez miasto w 2006 r. Odcinki II i III, oddano do użytku w listopadzie 2014r. Budowę IV i V odcinka obwodnicy Skawiny od ulicy Energetyków do włączenia do drogi krajowej nr 44 poprzez rondo czterowlotowe sfinansuje GDDKiA. Skrzyżowanie ul. Krakowskiej z I odcinkiem obwodnicy wymaga przebudowy na trójwlotowe rondo.Dziś została podpisana umowa z wykonawcą w systemie „projektuj i buduj” została podpisana przez GDDKiA. Zakończenie robót i oddanie ronda do ruchu przewiduje się w maju 2018 r.
Dostosowanie I odcinka obwodnicy Skawiny do parametrów drogi krajowej klasy GP pozwoli finalnie na przełożenie ruchu z dotychczasowej dk 44 biegnącej przez środek miasta, na obwodnicę. W ten sposób centrum miasta zostanie odciążone z ruchu, poprawi się bezpieczeństwo i komfort życia mieszkańców. Według generalnego pomiaru ruchu wykonanego w 2015 r. dla Polski, drogą krajową nr 44 na odcinku Skawina – Kraków porusza się średnio 20 331 pojazdów na dobę. Dla Polski średni ruch wynosi 11 178 poj./dobę
Budowa obwodnicy Skawiny
- odc. IV i V wraz z podłączeniem obwodnicy do dk 44
długość odcinka drogi jednojezdniowej wynosi 2,2 km
klasa techniczna drogi: GP
prędkość projektowa: 60 km/h
szerokość jezdni: 7,0 m
Inwestycja obejmuje:
- budowę IV i V odcinka obwodnicy Skawiny od ulicy Energetyków do włączenia do drogi krajowej nr 44 poprzez rondo czterowlotowe – realizowane na zlecenie Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie i finansowane przez GDDKiA na podstawie porozumienia z Zarządem Województwa Małopolskiego.
- przebudowę skrzyżowania i włączenie I odcinka wybudowanej obwodnicy do istniejącej dk 44 realizowanej w całości przez GDDKiA Oddział w Krakowie, w systemie „projektuj i buduj”. Wybudowany kilka lat wcześniej przez gminę Skawina I odcinek obwodnicy Skawiny, funkcjonujący dotychczas jako droga gminna jest podłączony do istniejącej dk 44 na zasadzie podporządkowania. Zmiana przebiegu dk 44 ( obwodnicą ) wymaga zmiany organizacji ruchu. Z przeprowadzonej analizy przyszłego ruchu w opracowanej koncepcji wynika, że niezbędne jest przebudowanie istniejącego skrzyżowania na rondo trójwlotowe. Umowa z wykonawcą w systemie P&B została podpisana w dniu 22.08.2016 r. Zakończenie robót i oddanie ronda do ruchu przewiduje się w maju 2018 r.
- dostosowanie wybudowanego przez miasto Skawina w 2006 roku I odcinka obwodnicy Skawina o długości 1,0 km do parametrów klasy GP (z uwagi na konieczność realizacji niezbędne są dodatkowe środki finansowe stąd podpisanie aneksu do Programu Inwestycyjnego)
Szacunkowy łączny koszt inwestycji: 65 789,5 tys. zł
opr.s/
źródło: DGDKiA
Więcej na temat
komentarze
reklama