Trzy hotele z Sądecką Marką Turystyczną (zdjęcia)
Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00
Starosta nowosądecki Marek Pławiak i wiceprezydent Nowego Sącza Wojciech Piech wręczyli dzisiaj certyfikaty Sądeckiej Marki Turystycznej szefom trzech hoteli, które jakością świadczonych usług oraz ich powiązaniem z dziedzictwem przyrodniczo-kulturowym regionu, zasługują na najwyższe uznanie.
W tym roku są to:Centrum Zdrowia, Urody i Rekreacji GEOVITA Krynica-Zdrój
Hotel PIWNICZNA SPA&Conference**** Piwniczna-Zdrój
SKI Hotel*** Sucha Dolina - Piwniczna-Zdrój
- Sądecka Marka Turystyczna, którą od dzisiaj możecie się państwo posługiwać, jest nadawana za najwyższą jakość usług turystyczno-hotelarskich – mówił starosta nowosądecki Marek Pławiak. – Kapituła złożona z ekspertów, przez rok obserwowała wasze obiekty i jakość świadczonych w nich usług, pytała o opinie klientów. Podstawowym celem tego konkursu jest wyłonienie najbardziej atrakcyjnych, nowatorskich i przyjaznych dla turystów produktów turystycznych i hotelarskich. Cieszy mnie, że przeszli państwo przez okres kandydacki. Wasze hotele są teraz w grupie obiektów, które z powodzeniem można polecać turystom. Cieszy mnie również, że na terenie Sądecczyzny, którą odwiedza coraz więcej polskich i zagranicznych gości, są obiekty świadczące usługi na najwyższym poziomie.
Sądecka Marka Turystyczna jest nie tylko honorowym wyróżnieniem, ale również znakiem najwyższej regionalnej jakości produktu i oferty turystycznej. Dla turystów ma być synonimem dobrego standardu usług. Ma służyć promocji firm turystycznych, poprawie jakości oferty wypoczynkowej oraz promocji Ziemi Sądeckiej i budowie jej dobrego wizerunku w Polsce.
Podczas spotkania, został też wręczony Certyfikat „Jakość Produktu Turystycznego” przedstawicielom Centrum Zdrowia i Rekreacji GEOVITA Muszyna-Złockie. Przez rok ośrodek ten będzie kandydatem i jeśli Kapituła potwierdzi, że spełnia wszystkie standardy – będzie mógł posługiwać się tytułem Sądeckiej Marki Turystycznej.
Starosta uhonorował także ks. dr. Marcina Kokoszkę – szefa Diecezjalnego Centrum Pielgrzymowania im. Jana Pawła II w Starym Sączu.
- Dziękuję za stałe podnoszenie oferty, budowanie turystycznego wizerunku Sądecczyzny oraz wkład w rozwój turystyki religijnej na Ziemi Sądeckiej – powiedział starosta Marek Pławiak.
Spotkanie prowadził dr Józef Wojnarowski - współinicjator powstania Sądeckiej Marki Turystycznej, a wzięli w nim udział m.in.: starosta nowosądecki Marek Pławiak, wiceprezydent Nowego Sącza Wojciech Piech, rektor PWSZ w Nowym Sączu dr hab. inż. Mariusz Cygnar, prof. nadzw., szefowie wyróżnionych hoteli, szefowie wydziałów zajmujących się turystyką i promocją Sądecczyzny, a także przedstawiciele stowarzyszeń i organizacji promujących Ziemię Sądecką.
Warto wiedzieć:
Sądecka Marka Turystyczna jest wyróżnieniem przyznawanym podmiotom turystycznym, które jakością świadczonych usług oraz ich powiązaniem z dziedzictwem przyrodniczo-kulturowym regionu, zasługują na najwyższe uznanie. Organizatorami konkursu są: starosta nowosądecki, prezydent miasta Nowego Sącza, Rada Konsultacyjna ds. Turystyki przy prezydencie miasta Nowego Sącza i staroście nowosądeckim, Nowosądecka Izba Turystyczna, Sądecka Organizacja Turystyczna oraz Sądecka Izba Gospodarcza.
Procedura przyznawania Sądeckiej Marki Turystycznej
Procedura przyznawania Marki trwa ponad rok. Rozpoczyna ją zgłoszenia się zainteresowanego obiektu, spotkanie prezentacyjne z przedstawicielami Kapituły oraz Zespołu do spraw Certyfikacji i Jakości Produktu Turystycznego. Na podstawie zebranych danych, następuje wstępna weryfikacja proponowanych produktów. Od tego momentu rozpoczyna się roczny okres oceny. W czasie dwunastu miesięcy oceniana jest jakość obsługi klientów i produktów, ale również ich związanie z Sądecczyzną – jej specyfiką kulturowo-historyczną i przyrodniczą. Związek produktów z regionem jest warunkiem koniecznym.
Roczny etap oceniania przewiduje sprawdzanie oferty na wiele różnych sposobów: wizytacje, rozmowy z klientami, badania ankietowe, bezpośrednie korzystanie z usług itd. Po tym czasie Zespół do spraw Certyfikacji przygotowuje wstępną ocenę podmiotu i oferowanych produktów. Ta ocena przekazywana jest Kapitule Marki, która ostatecznie decyduje o przyznaniu certyfikatu, odrzuceniu kandydata lub przedłużeniu okresu sprawdzającego.
Wręczenie certyfikatów Marki odbywa się w uroczysty sposób, a firmy nimi wyróżnione są szczególnie honorowane w materiałach promocyjnych, na wszelkich imprezach i wydarzeniach organizowanych przez samorządy oraz targach turystycznych, w których uczestniczy Powiat Nowosądecki i miasto Nowy Sącz.
Certyfikaty początkowo były przyznawane na 5 lat obecnie na 3 lata. Po tym czasie wyróżnieni muszą kolejny raz przejść procedurę weryfikacyjną.
olsz/ zdj. Maria Olszowska
źródło: Starostwo Powiatowe w Nowym Sączu
Więcej na temat
komentarze
reklama