Większa opłata za reklamy w Krakowie
Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00
Urzędnicy zmienili interpretację przepisów, a efektem jest kilkukrotny wzrost opłat za reklamy.
Nawet o kilkaset procent więcej muszą zapłacić przedsiębiorcy za szyldy zawieszone na kamienicach. Do tej pory mieli naliczane opłaty od rzeczywistej powierzchni reklamy, czyli np. za jedną czwartą metra, teraz zaś najniższa stawka wynosi tyle, ile za 1 mkw.Najniższa stawka za umieszczenie szyldu w pasie drogowym (a więc na wysięgniku) wynosi obecnie 438 zł rocznie. Poprzednio przedsiębiorcy płacili tylko część tej kwoty, jeśli ich reklama była mała.
Niektórzy już zdjęli szyldy. Tłumaczą, że dla drobnego biznesu, który i tak ma kłopoty z utrzymaniem się na rynku, koszty zajęcia pasa drogowego okazały się zbyt duże. Niektórzy natomiast ponakładali worki na szyldy, ponieważ okazało się - po kontroli, która odbyła się w czerwcu - że są nielegalne. Teraz ci właściciele, którzy zostali dodatkowo ukarani mandatem, starają się o pozwolenia na zawieszenie reklamy. W tym roku ZIKiT wydał 449 decyzji zezwalających na umieszczenie szyldu w pasie drogowym. Zarobił na tym 266 tys. zł.
Zwiększone opłaty to nie jest jednak jedyny problem właścicieli firm. Przedsiębiorcy z centrum są pełni obaw w związku z planowanym przyjęciem tzw. uchwały krajobrazowej, która ma w Krakowie zrobić porządek z reklamami, szyldami, obiektami małej architektury i ogrodzeniami.
opr. ab
źródło: krakow.naszemiasto.pl
Więcej na temat
komentarze
reklama