Przygotowano 10 tys. map dla pasażerów KMK
Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu informuje, że od 8 stycznia br. w ramach maksymalizacji siatki połączeń Komunikacji Miejskiej w Krakowie, wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu linii tramwajowych i autobusowych. Dzięki wprowadzonym wzmocnieniom dodatkowo do ruchu zostanie skierowanych prawie 50 autobusów i 30 tramwajów.
Dział ds. Mobilności Aktywnej ZIKiT opracował specjalne mapy Mini Kompendium Krakowskiego Podróżnika. Zawierają one szczegółowy plan połączeń linii autobusowych i tramwajowych, który będzie obowiązywał w mieście od przyszłego poniedziałku. Dodatkowo w sposób graficzny prezentowane są w nich podstawowe zasady bezpieczeństwa dla osób poruszających się: pieszo, komunikacją miejską, rowerem czy na rolkach. W sumie zostało wydrukowanych 10 000 kieszonkowych przewodników dla pasażerów. Dla wszystkich pozostałych, na stronie www.zikit.krakow.pl dostępny jest on w wersji pdf.Do akcji informacyjnej dotyczącej maksymalizacji Komunikacji Miejskiej w Krakowie przyłączyła się firma Renoma, której pracownicy prowadzą kontrole biletów w Krakowie. Kontrolerzy biletów zostali wyposażeni w mapy i od dziś będą wręczać je wszystkim pasażerom oczekującym na przystankach. Będą rozdawać kieszonkowe przewodniki, w których zawarte są najważniejsze zmiany dotyczące tras i częstotliwości kursowania komunikacji od 8 stycznia 2018 roku.
- Ogromnie się cieszymy, że po raz kolejny możemy współpracować z Zarządem Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Tym razem nasi kontrolerzy będą rozdawać pasażerom mapy w związku z maksymalizacją Komunikacji Miejskiej. Pasażerowie często pytają naszych kontrolerów o zmiany w funkcjonowaniu KMK, a my chętnie pomagamy - powiedział Marcin Bonisławski, Kierownik Biura Kontroli Biletów, Renoma. Oprócz map, kontrolerzy zostali wyposażeni w kolejną partię odblaskowych misiów – ZIKiTków, które rozdawane są dzieciom podczas kontroli biletów.
Maksymalizacja to:
* kursy tramwajów co 7-8 minut lub co 15 (Linie 50 i 52 zachowają dotychczasową częstotliwość odjazdów, co 5 minut). Układ 7,5/15 będzie obowiązywał w godzinach szczytu oraz pomiędzy szczytami.
* na głównych szlakach oczekiwanie na tramwaj będzie trwało dwie, maksymalnie trzy minuty. Na każdej pętli tramwajowej funkcjonować będzie przynajmniej jedna linia jeżdżąca z częstotliwością co 7/8 minut.
* przy takich częstotliwościach podróżni w praktyce nie sprawdzają godzin odjazdów.
* liczba kursów tramwajowych wzrośnie o 10 proc.
* likwidacja okresów międzyszczytowych w rozkładach jazdy głównych linii autobusowych, kursujących np. po Alejach Trzech Wieszczów.
* nowa linia 114, która połączy z centrum miasta silnie rozbudowujące się osiedla Pod Fortem oraz rejon ulicy Chełmońskiego.
* nowe linie lub zwiększona liczba kursów linii obsługujących oddalone od centrum osiedla.
* poprawa oferty połączeń z Nowej Huty z innymi dużymi osiedlami.
Zwiększenie liczby kursów oznacza, że większe będą wydatki na komunikację miejską. Łącznie o około 30 mln zł więcej niż w roku 2017. Nie odbije się to jednak na cenach biletów. Przewoźnicy obsługujący krakowską sieć komunikacji musieli jednak dokonać pewnych inwestycji - do ruchu na ulicach Krakowa trzeba było skierować prawie 50 dodatkowych autobusów i 30 tramwajów.
opr.s/
źródło: Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu
Więcej na temat
komentarze
reklama