Rowerowa rewolucja w stolicy Małopolski
Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00
To doskonała informacja dla poruszających się po Krakowie rowerzystów. W mieście powstanie kilkadziesiąt kilometrów tras dla dwukołowców.
- W tym roku zostaną zrealizowane drogi dla rowerów: wzdłuż ulicy Nowohuckiej (2,7 km); od ulicy Powstańców wzdłuż ul. Piasta Kołodzieja, Srebrnych Orłów, Wiślickiej (2,2 km); wzdłuż ulic Babińskiego i Skotnickiej od ulicy Bunscha do ul. Trockiego (1,2 km); od kładki na Wiśle łączącej Kazimierz z Ludwinowem wzdłuż ul. M. Konopnickiej do ronda Matecznego następnie wzdłuż ul. Kamieńskiego wraz z kładką na ul. Kamieńskiego (4,7 km); od ul. Powstańców wzdłuż ulic Strzelców i ul. Lublańskiej do estakady wraz z dostosowaniem tunelu łączącego ulice Brogi-Rakowicka do ruchu rowerowego (1,4 km); łączymy parki Krakowa (1,5 km) - wyliczają krakowscy urzędnicy.
Kraków planuje również w tym roku budowy ścieżek rowerowych: od klasztoru sióstr norbertanek do istniejącego odcinku ścieżki przy moście Zwierzynieckim, od ul. Wioślarskiej do ul. Jodłowej oraz od ul. Mirowskiej do granicy miasta (2,7 km); na odcinku ul. Widłakowej do ul. Tynieckiej (600 m); wzdłuż al. Solidarności (150 m). Obecnie miasto jest na etapie wyboru wykonawcy.
- W dalszej perspektywie, do 2020 roku zostaną zrealizowane następujące odcinki dróg dla rowerów: od ul. Przybyszewskiego wzdłuż ul. Armii Krajowej oraz Jasnogórskiej do granic miasta (4 km); wzdłuż al. 29 Listopada na odcinku od ul. Żelaznej do ul. Opolskiej (1,4 km); w ciągu wałów Wisły wraz z obiektem mostowym nad rzeką Białuchą. W planach jest rozbudowa tras pieszo-rowerowych i tras turystycznych wraz z wykonaniem oznakowania turystyczno-informacyjnego na obszarze Przylasku Rusieckiego (6,9 km). Inwestycje mają pochłonąć około 40 mln złotych - dodają przedstawiciele krakowskiego magistratu.
Na tym nie koniec... W ramach realizowanych w najbliższym czasie inwestycji powstanie 28,9 kilometrów infrastruktury rowerowej. Drogi dla rowerów będą realizowane w związku z: przebudową al. Solidarności (1,7 km); budową połączenia ul. Tischnera z ul. Łagiewnicką (100 m); budową drogi w Łagiewnikach, równoległej do ul. Turowicza na odcinku od pomnika do wiaduktu w kierunku Centrum Handlowego Bonarka (200 m); budową ul. Iwaszki (2,2 km); przebudową ciągu ulic Królewskiej, Podchorążych, Bronowickiej (700 m); budową linii tramwajowej KST etap III (6 km); rozbudową ulicy Igołomskiej (7,5 km); budową Trasy Łagiewnickiej (5,2 km); rozbudową al. 29 Listopada (5,2 km).
Warto przypomnieć, że aktualnie do dyspozycji mieszkańców oddanych jest około 230 kilometrów infrastruktury rowerowej, na którą składają się: drogi dla rowerów, ciągi pieszo-rowerowe, chodniki z dopuszczonym ruchem rowerowym, pasy rowerowe, kontrapasy oraz tzw. kontraruch rowerowy, gdzie dopuszczona jest jazda rowerem „pod prąd” na ulicach jednokierunkowych w strefie ruchu uspokojonego, czyli z ograniczeniem prędkości do 30 km/h.
opr. eł/fot. ZIKiT/UM Krakowa
Więcej na temat
komentarze
reklama