Małopolskie „Dragony” opanują europejskie tory?

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

W Nowym Sączu zostały podpisane pomiędzy PKP Cargo S.A. a NEWAG S.A umowy na pierwsze w Europie sześcioosiowe lokomotywy elektryczne zaprojektowane przez polskich inżynierów z przeznaczeniem do prowadzenia ciężkich składów towarowych.

Trzy lokomotywy Dragon2 spółce PKP Cargo dostarczy firma – NEWAG S.A. W zakładach spółki w Nowym Sączu produkowane są m.in. spalinowe i elektryczne zespoły trakcyjne oraz wagony osobowe.

- Rozwój polskiego transportu zależy od siły polskich producentów. Dlatego cieszymy się, że kolejne zamówienie taborowe realizuje firma z polskim kapitałem – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Jak podaje resort infrastruktury, lokomotywa Dragon 2 została zaprojektowana w systemie modułowym. Lokomotywa jest wyposażona w moduł dojazdowy - silnik spalinowy o mocy 520 kW umożliwiający krótkie przejazdy po liniach niezelektryfikowanych i na bocznicach. Maksymalna siła pociągowa przy rozruchu, wynosząca aż 410 kN pozwala samodzielnie prowadzić ciężkie pociągi towarowe o masie brutto 3,2 tys. ton na liniach o niskich prędkościach, dużej częstotliwości zatrzymań i rozruchów oraz niekorzystnym profilu linii.

Ponadto Dragon 2 będzie tańszy w użytkowaniu niż starsze lokomotywy. To m.in. dlatego, że w lokomotywie zabudowano przekształtniki oparte na węgliku krzemu, zapewniające bezawaryjną pracę w wysokich temperaturach, zmniejszenie poziomu hałasu, ograniczenie strat energii o 50% oraz zmniejszenie rozmiarów i masy urządzeń o 60%.

Opr. eł/fot. MUW
Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama