Małopolskie „Dragony” opanują europejskie tory?
Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00
W Nowym Sączu zostały podpisane pomiędzy PKP Cargo S.A. a NEWAG S.A umowy na pierwsze w Europie sześcioosiowe lokomotywy elektryczne zaprojektowane przez polskich inżynierów z przeznaczeniem do prowadzenia ciężkich składów towarowych.
- Rozwój polskiego transportu zależy od siły polskich producentów. Dlatego cieszymy się, że kolejne zamówienie taborowe realizuje firma z polskim kapitałem – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Jak podaje resort infrastruktury, lokomotywa Dragon 2 została zaprojektowana w systemie modułowym. Lokomotywa jest wyposażona w moduł dojazdowy - silnik spalinowy o mocy 520 kW umożliwiający krótkie przejazdy po liniach niezelektryfikowanych i na bocznicach. Maksymalna siła pociągowa przy rozruchu, wynosząca aż 410 kN pozwala samodzielnie prowadzić ciężkie pociągi towarowe o masie brutto 3,2 tys. ton na liniach o niskich prędkościach, dużej częstotliwości zatrzymań i rozruchów oraz niekorzystnym profilu linii.
Ponadto Dragon 2 będzie tańszy w użytkowaniu niż starsze lokomotywy. To m.in. dlatego, że w lokomotywie zabudowano przekształtniki oparte na węgliku krzemu, zapewniające bezawaryjną pracę w wysokich temperaturach, zmniejszenie poziomu hałasu, ograniczenie strat energii o 50% oraz zmniejszenie rozmiarów i masy urządzeń o 60%.
Opr. eł/fot. MUW
Więcej na temat
komentarze
reklama