Budowa tunelu pod Luboniem Małym na zakopiance potrwa jeszcze półtora roku
Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00
To najnowsza ocena postępów prac przy budowie 2-kilometrowego tunelu między Naprawą a Skomielną Białą, który połączy pierwszy i trzeci odcinek drogi ekspresowej S7.
W piątek częściowo oddano do użytku odcinek Lubień - Naprawa. Na razie ruch odbywa się jedną jezdnią - druga jest w budowie. Zgodnie z projektem, na 7,6 km odcinku drogi ekspresowej S7 Lubień - Naprawa oprócz dwujezdniowej drogi klasy S powstają dwa MOP-Y : „Lubień” i „Krzeczów” oraz 10 obiektów inżynierskich dla każdej jezdni (mosty, wiadukty, estakady) oraz 6 małych obiektów na potoku Krzywańskim. Ok. 24 % drogi przebiega po obiektach, a 49 % w wykopach. Zakończenie inwestycji planowane jest na połowę 2020 r.Drugi odcinek stanowi tunel. To najdroższy i najbardziej czasochłonny odcinek nowo budowanej trasy S7. Zgodnie z najnowszymi informacjami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie, zakończenie inwestycji planowane jest w połowie 2021 r.
Trzeci odcinek Skomielna Biała – Chabówka został oddany do użytku we wrześniu.
r/ zdj. www.s7-lubien-rabka.pl
Więcej na temat
komentarze
reklama