Siedem firm zainteresowanych budową ronda w Skawinie
Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00
Do przetargu na rozbudowę drogi krajowej nr 44 w Skawinie, polegającą na budowie ronda w miejsce istniejącego skrzyżowania obwodnicy miasta z ulicami: Krakowską i Skotnicką, złożone zostało siedem ofert. Najtaniej wyliczyła koszty przedsięwzięcia firma EUROVIA POLSKA, proponując kwotę 9 427 626,07 zł, a najdrożej firma Strabag Infrastruktura Południe, 10 789 962,33 zł. Teraz rozpoczyna się sprawdzanie złożonych ofert.
Oferty złożyli:EUROVIA POLSKA - koszt 9 427 626,07 zł
SARIVO Infrastruktura - 9 560 265,42 zł
Berger Bau Polska - 9 647 677,48 zł
COLAS Polska - 10 393 085,82 zł
Proeco Kraków - 10 537 445,30 zł
Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego ENERGOPOL - 10 591 750,48 zł
Strabag Infrastruktura Południe – 10 789 962,33
Wszyscy oferenci zaproponowali skrócenie czasu potrzebnego na wykonanie zadania o 2 miesiące, co oznacza, że budowa potrwa 9 miesięcy od momentu podpisania umowy, a nie jak zakładano 11 miesięcy. Trzy miesięczny okres zimowy nie będzie wliczany do czasu przeznaczonego na realizację inwestycji.
W ramach inwestycji przewidziana jest przebudowa istniejącego skrzyżowania obwodnicy Skawiny z ulicami Krakowską i Skotnicką na rondo turbinowe. Przebudowana zostanie też droga gminna nr 603511K (ul Wapowskiego). Natomiast wybudowane zostaną: droga gminna nr 600947K, ciągi dla pieszych i pieszo – rowerowe, zjazdy indywidualne, trzy zatoki i przystanki komunikacji autobusowej. Rozbudowane i wybudowane będą sieci: gazowa, teletechniczna, elektroenergetyczna, wodociągowa, kanalizacji deszczowej, wodociągowej, kanalizacji deszczowej. Powstanie też kanał technologiczny i oświetlenie uliczne.
Istniejące skrzyżowanie zlokalizowane jest przy granicy miast Kraków i Skawina. Krzyżują się tu obwodnica miasta w ciągu DK44, ulice Krakowska w Skawinie i Skotnicka w Krakowie czyli główne trasy komunikacyjne dla ruchu tranzytowego w kierunku Oświęcimia i lokalnego. Ulica Skotnicka dodatkowo prowadzi ruch do autostradowego węzła A4 Kraków Skawina. W czasie szczytów komunikacyjnych natężenie ruchu wynosi tutaj ponad 3 tys. pojazdów na godzinę. By usprawnić ruch i poprawić bezpieczeństwo niezbędna jest przebudowa skrzyżowania na rondo turbinowe dwupasowe.
opr. s/
źródło: GDDKiA
Więcej na temat
komentarze
reklama