Zmieniona została organizacja ruchu na węźle S7 Szczepanowice
Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00
Po ukończeniu budowy przełączki pomiędzy jezdniami S7 na węźle Szczepanowice i wprowadzenie nowego oznakowania w niedzielę 24 października r. zmieniona została czasowa organizacja ruchu. Pojazdy jadące z Warszawy i Kielc nie zjeżdżają już na S7 z ronda północnego tylko przejeżdżają dalej i zjeżdżają na drogę ekspresową z ronda południowego. Dalej po przejechaniu łącznicy węzła przełączką wjeżdżają na jezdnię w kierunku Krakowa.
Ta nowa organizacja ruchu powinna go usprawnić. Uwaga! Nawigacja Google nie pokazuje jeszcze wprowadzonych zmian.Realizacja odcinka S7 Szczepanowice - Widoma rozpoczęła się jako pierwsza z 4 odcinków budowanych na północ od Krakowa. Chcąc odciążyć zatłoczone Słomniki, zdecydowaliśmy się udostępnić na początku października gotowy odcinek kierowcom, wprowadzając czasową organizację ruchu. Fragment S7 połączony jest z obecną jednojezdniową DK7 poprzez węzły Widoma i Szczepanowice, za pośrednictwem skrzyżowań typu ronda. Ich geometria jest dostosowana do docelowego układu drogi S7 zakładającego obsługę ruchu lokalnego, a nie głównego. Stąd przepustowość rond jest ograniczona i przy wzmożonym natężeniu może powodować zatory drogowe. Jak zaobserwowaliśmy wprowadzona jako pierwsza czasowa organizacja sprawdzała się przez większość tygodnia, a jedynie w szczycie weekendowych powrotów z południa Polski tworzyły się zatory. Stąd decyzja o wprowadzeniu zmiany tej organizacji ruchu. Zmiany wprowadzone zostały zgodnie z zapowiedzią przed Dniem Wszystkich Świętych.
Wprowadzona modyfikacja powinna znacząco usprawnić ruch, choć nie wyeliminuje całkowicie zakłóceń jego płynności w okresach wzmożonego natężenia.
Budowę prawie 56 km S7 od granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego do Krakowa podzielono na cztery odcinki realizacyjne:
Moczydło - Miechów, dł. 18,7 km, umowę podpisaliśmy 16 kwietnia 2020 r., planowane zakończenie 2023 r.
Miechów - Szczepanowice, dł. 5,3 km, umowę podpisaliśmy 8 lutego 2021 r., planowane zakończenie 2024 r.
Szczepanowice - Widoma, dł. 13,1, umowę podpisaliśmy 8 stycznia 2018 r., oddany do ruchu 4 października 2021 r.
Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska), dł. 18,3 km, 7 grudnia 2020 r. odstąpiliśmy od umowy z poprzednim wykonawcą, z nowym umowę podpisaliśmy 15 lipca 2021 r., planowane zakończenie 2024 r.
opr.s/
źródło: GDDKiA
Więcej na temat
komentarze
reklama