Valvoline Rajd Małopolski: przerwany pojedynek Hawro i Stańdo

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

Do czwartego oesu tempo rywalizacji w Valvoline Rajdzie Małopolski 2022 nadawały dwie załogi – Maciej Hawro/Wojciech Kolaczek (Honda Civic) oraz Krzysztof Stańdo i Dariusz Gurdziołek (Renault Clio). Te dwa duety zmieniały się na prowadzeniu, aż na piątym oesie wyciek oleju zatrzymał Stańdo i Gurdziołka.

Drugi dzień Valvoline Rajdu Małopolski rozpoczął się od OS 4 Kryterium o PUCHAR WÓJTA gm. STRYSZÓW (6,81 km). Ta próba przyniosła kolejne przetasowania w czołówce klasyfikacji zawodów. Zawodnicy rywalizowali w perfekcyjnych, stabilnych warunkach, korzystając z przyczepności, jaką daje całkowicie suchy asfalt.

Najlepiej poranne ściganie otworzyli Krzysztof Stańdo i Dariusz Gurdziołek, wiceliderzy zmagań po I etapie. Załoga biało-niebieskiego Renault Clio pojechała o 4,7 s szybciej niż Maciej Hawro i Wojciech Kolaczek (Honda Civic), zmieniając ich na prowadzeniu w rajdzie. Drugie miejsce na OS 4 to efekt jazdy Marcina Pogorzelskiego (Citroen C2), pilotowanego przez Krzysztofa Grzesika. Tym samym ten duet wspiął się na trzecie miejsce w rajdzie.


Następnie uczestnicy Valvoline Rajdu Małopolski udali się na najdłuższą w zawodach próbę Sucha Beskidzka (7,68 km). Hawro i Kolaczek zajęli na niej czwarte miejsce, ale to wystarczyło do powrotu na pierwsze miejsce w klasyfikacji, po tym jak wyciek oleju zatrzymał Stańdo i Gurdziołka. Próbę na swoje konto zapisali Łukasz Mrozek i Marcin Wolski (Renault Clio), dzięki czemu awansowali na pozycję wiceliderów, kosztem Pogorzelskiego i Grzesika.

Zmagania na OS 5 przerwało wypadnięcie z trasy załogi Matulka/Martynek. Zawodnikom nic się nie stało, ale kolejne duety organizatorzy musieli skierować trasą alternatywną.

W klasie Open 1 Dariusz Poloński i Łukasz Sitek wykorzystują możliwości Volkswagena Polot GTI R5, by sukcesywnie oddalać się od rywali. Ich przewaga nad sklasyfikowanymi na drugim miejscu Markiem i Klaudią Temple (Citroen DS3 R5) to już 42,9 s. Na trzecią pozycję w tej kategorii awansowali Piotr Parys i Andrzej Górski (Ford Fiesta Proto, +51,3 s).


Z kolei w Open 2 oesowy triumf odnieśli Rafał Pochłopień i Bartłomiej Wątroba (Peugeot 208 Rally4). Ten wynik nie zmienił jednak kolejności w pierwszej trójce, którą nadal tworzą załogi: Gryczyńska/Gwiazda (Ford Fiesta Rally4), Długosz/Włoch (Peugeot 208 R2, +10,3 s) oraz Matulka Wróbel (Ford Fiesta R200, +13,9 s).

Valvoline Rajd Małopolski 2022 przyciągnął również załogi w rajdówkach sprzed lat, klasyfikowanych w kategorii Classic. W tej rywalizacji komfortową przewagę wypracowali Przemysław Kurek i Radosław Kosewski (Volkswagen Golf II GTI). Ten duet ma 24,7 s „w zapasie”. Tyle dzieli ich od Michała Szerli i Grzegorza Ślęczki (BMW 318is). Na trzecim miejscu plasują się Waldemar Śliwka i Aleksandra Przybyłek (Honda Civic, +56,7 s).

W klasyfikacji Super KJS na czele tabeli z czasami widnieją nazwiska Butyński/Biernot (Honda Civic). 3 sekundy tracą do nich Talik i Trela (Subaru Impreza WRX STi). Wirtualne podium uzupełniają Szydziak i Wójcik (Honda Civic, +11,6 s).

Do zakończenia zawodów pozostały jeszcze po dwa przejazdy oesów Kryterium o Puchar Wójta gm. Stryszów (6,81 km) oraz Sucha Beskidzka (7,68 km). Ostatnie starcie w Suchej Beskidzkiej zostanie rozegrane jako dodatkowo punktowany TerazDoplata.pl Power Stage.

Valvoline Rajd Małopolski 2022 - klasyfikacja generalna po OS 3:

1. Hawro/Kolaczek (Honda Civic) 20:46,6 s
2. Mrozek/Wolski (Renault Clio) +15,3 s
3. Pogorzelski/Grzesik (Citroen C2) +24,8 s
4. Gluza/Klaczańska (Honda Civic) +26,6 s
5. Bronikowski/Tkacz (Renault Clio) +33,4 s
6. Kawalec/Krzyżowski (Peugeot 208 GTI) +53,2 s
7. Pasterak/Gładysz (Honda Civic) +1:09,3 s
8. Schmidt/Lentner (Renault Clio) +1:22,7 s
9. Godula/Nowak (Peugeot 208 RallyN) +1:59,1 s
10. Biernat/Biernat (Peugeot 206) +2:15,4 s

Valvoline Rajd Małopolski 2022 – co, gdzie i kiedy?

Sobota, 23 lipca 2022:

8:10 – serwis B: Plac Targowy, Sucha Beskidzka (15 min.)
8:55 – OS 4: Kryterium o PUCHAR WÓJTA gm. STRYSZÓW (6,81 km)
9:33 – OS 5: Sucha Beskidzka (7,68 km)
11:20 – serwis C: Plac Targowy, Sucha Beskidzka (30 min.)
12:20 – OS 6: Kryterium o PUCHAR WÓJTA gm. STRYSZÓW (6,81 km)
12:58 – OS 7: Sucha Beskidzka (7,68 km)
14:45 – serwis D: Plac Targowy, Sucha Beskidzka (30 min.)
15:45 – OS 8: Kryterium o PUCHAR WÓJTA gm. STRYSZÓW (6,81 km)
16:23 – OS 9: TerazDoplata.pl POWER STAGE (7,68 km)
17:08 – meta rajdu: Park Zamknięty

Sponsorem tytularnym rajdu jest firma Valvoline.

Patronat nad rajdem objęli: Starosta Suski Józef Bałos, Starosta Wadowicki Eugeniusz Kurdas, Burmistrz Makowa Podhalańskiego Paweł Sala, Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka Stanisław Lichosyt, Wójt Gminy Zawoja Marcin Pająk, Wójt Gminy Zembrzyce Łukasz Palarski, Wójt Gminy Stryszów Szymon Duman, Wójt Gminy Stryszawa Rafał Lasek oraz Wójt Gminy Budzów Jan Najdek.

Projekt zrealizowano przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.

Partnerami zawodów są: VD, Powiat Suski, Profil Pur, Akces, LURKA, Blachdom Plus, Firma Budowlana Lichosyt, TerazDopłata.pl, Pochłopień, Auto-serwis Jancarz, Miejska Biblioteka Publiczna-Dom Kultury w Makowie Podhalańskim, FinishA, Ostruszka Ubezpieczenia, Traviata, Żarpłyt, Solparts, BSG Parts, Block Motorsport, Woodica, Aquer, Kolor Plus Studio, Ekoinstal, Wulkan, Honda Kolaczek, RacingShop.pl, Cztery Pliszki, Mosur Warsztat, Electris, Adamek „RAF”, Litdrew.pl, CSR Auto Regeneracja, Gummi Serwis, Auto Lux, Akces Plast, HyperNET, Pełna Chata, Drogbud Sobaniak, Sużyw, Wójtowicz Travel, Hotel & Camping Jazy, Drewnoland, Góral, Cukiernia Ewa Maków Podhalański.

Patronat medialny objęły redakcje: Motowizja, Motorsport.com, Rallypl.com, Rally and Race, Radiostrada, EVO Magazine, Kronika Beskidzka, Moto Radio, Sucha24.pl, PowiatSuski24.pl, DlaWas.info, suskiDlaWas.info, malopolskaonline.pl, SuchaInfo.pl, Rozmus Photography oraz eWRC-results.com.

Organizatorem Valvoline Rajdu Małopolski jest Automobilklub Śląski, a promotorem firma GB Promotion.

mat. prasowe, zdjęcia Jakub Rozmus
Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama