Świadczenia MCM w oczach pacjentów

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

Po odwołaniu stanu epidemii Mościckie Centrum Medyczne pracuje lepiej. Tak przynajmniej sytuację oceniają odbiorcy świadczeń, wypełniający ankiety satysfakcji.

Z analizy ich opinii wynika, że ogólna praca spółki w porównaniu do wcześniejszych 12 miesięcy uległa poprawie.

Wiele uwag pacjentów to pozytywne oceny zespołu diagnostycznego i terapeutycznego spółki, a także panującej w placówce atmosfery. Zwracali oni uwagę na profesjonalizm, wysokie kompetencje zespołu oraz pasję, z którą personel wykonuje swoją pracę. Chwalona była empatia i podejście do chorych. Zdarzały się jednak także uwagi pokazujące obszary, które można poprawić. Pacjenci korzystający z porad w zakresie POZ narzekali, że nie zawsze mogą znaleźć miejsce na parkingu przy przychodni. W pojedynczych komórkach organizacyjnych lekarze udzielający świadczeń nieco słabsze noty uzyskali za nieprzestrzeganie ustalonych godzin udzielania porad. - Bardzo dobrze oceniony został natomiast personel Poradni Pediatrycznej za indywidualne podejście do małych pacjentów oraz cierpliwość przy przeprowadzaniu szczepień – relacjonuje pełnomocnik MCM ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania Izabela Scheffler. Dodaje ona także, że rodzice najmłodszych pacjentów podkreślali dążenie lekarzy do dokładnej diagnozy i ostrożność przy przepisywaniu antybiotyków. Lepiej niż przed rokiem oceniono także pracę pozostałych poradni oraz rejestracji, gdzie doceniono uprzejmość i zainteresowanie personelu oraz przekazywanie zrozumiałych i wyczerpujących treści. Zespół Działu Fizjoterapii zyskał uznanie za zwracanie uwagi na potrzeby pacjentów oraz udzielanie informacji o sposobie przygotowania i wykonania zabiegu. Sporo superlatyw pojawiło się też w ocenach personelu Oddziału Opieki Długoterminowej i Hospicyjnej. Tutaj podopieczni docenili pomoc, uśmiech, podejście do nich, ale też do ich rodzin. Część pacjentów oddziału zaproponowała zmiany w zakresie serwowanych posiłków oraz poprawę dostępności usług duszpasterskich. - Systematyczne badamy poziom zadowolenia naszych pacjentów. Udział w ankiecie jest dla nas ważny, ponieważ w trosce o dobro odbiorców świadczeń szukamy obszarów, które możemy poprawić. Mam nadzieję, że czas poświęcony na udział w badaniu, trochę w myśl powiedzenia „jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz”, zrekompensuje jeszcze wyższa jakość świadczeń i ich lepsze dopasowanie do potrzeb – podsumowuje prezes Mościckiego Centrum Medycznego Jan Musiał.

źródło: mat. prasowe

Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama