Mija kolejny rok z Polskim Bonem Turystycznym

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

Mija kolejny rok funkcjonowania Polskiego Bonu Turystycznego. Przedłużony do końca marca 2023 roku program jeszcze tylko przez kilka najbliższych miesięcy będzie wspierał wyjazdowe budżety Polaków i branżę turystyczną.

Blisko 80% środków z programu zostało już wykorzystanych, a czasu pozostało niewiele.

Rok 2022 program Polski Bon Turystyczny kończy wynikiem 3 558 618 zrealizowanych przez beneficjentów płatności na kwotę 2 953 921 213 złotych. Ponad 30% tej kwoty turyści wykorzystali w 2022 roku. Najwięcej środków pochodzących z płatności bonem trafiło do podmiotów turystycznych z województw: małopolskiego (625 mld zł), pomorskiego (519 mld zł) i zachodniopomorskiego (456 mld zł).

- Ferie zimowe w 2022 roku okazały się być idealnym momentem do skorzystania z Polskiego Bonu Turystycznego i pozwoliły przedsiębiorcom złapać oddech po trudnych poprzednich miesiącach. Polska baza stworzona do uprawiania sportów zimowych oraz turystyki aktywnej zachęciły turystów do wybrania naszych gór i rozwijających się z każdym rokiem ośrodków sportów górskich, które mogą konkurować z tymi najbardziej znanymi w Europie. Wielu Polaków postanowiło opłacić bonem wypoczynek w gronie rodziny lub pobyty najmłodszych na obozach i zimowiskach. Pozytywne głosy napływały także z branży. Przedsiębiorcy wyraźnie odczuli korzyści z przyjmowania płatności bonem – kwota, jaka trafiła do nich podczas ostatnich ferii była ponad dwukrotnie wyższa niż w 2021 roku. Wierzę, że dzięki możliwości dalszego wsparcia wyjazdowych budżetów Polskim Bonem Turystycznym, sezon zimowy 2022/2023 i kolejne ferie będą równie udane zarówno dla beneficjentów, jak i przedsiębiorców turystycznych – mówi Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki.

Na przełomie lipca i sierpnia liczba aktywacji przekroczyła 3,7 miliona z 4,5 milionów wszystkich dostępnych w ramach programu świadczeń. Sezon wakacyjny został zamknięty liczbą 3,8 miliona aktywowanych bonów i 2,8 miliarda złotych na kontach przedsiębiorców turystycznych. Najwięcej środków trafiło do obiektów świadczących usługi hotelarskie i noclegowe (56,6%) oraz organizatorów imprez turystycznych (35%).

- Turyści są coraz bardziej świadomi tego, że Polska nie ogranicza się tylko do kilku najbardziej popularnych regionów. Nasi rodacy chętnie odkrywają nowe, mniej znane zakątki kraju, wzrasta też zainteresowanie krótkimi, lokalnymi podróżami. Podróżni coraz chętniej wybierają nieprzetarte jeszcze szlaki, nowe marki i produkty turystyczne i wpływają w ten sposób na rozwój krajowej oferty. Polski Bon Turystyczny spełnia swoją rolę nie tylko jako wsparcie rodzin i branży, ale także narzędzie popularyzujące poznawanie własnego kraju i stymulujące popyt na krajową, regionalną i lokalną turystykę. Wg najnowszych badań POT z września tego roku, od początku obowiązywania programu, tylko do 1% obiektów turystycznych nie zawitali klienci z bonem. Z kolei dla 41% z nich to właśnie bon turystyczny, był bodźcem motywującym do zorganizowania wypoczynku, a 1/3 krajowych turystów wybrała się z nim w miejsca dotychczas nieodwiedzane, często w swojej najbliższej okolicy. Klienci, którzy po raz pierwszy zdecydowali się na rodzinny wyjazd deklarują też, że skorzystają z tych ofert ponownie. Najaktywniej z Polskiego Bonu Turystycznego korzystali dotychczas mieszkańcy województwa śląskiego, wielkopolskiego, małopolskiego, kujawsko-pomorskiego i łódzkiego. Ostatnie 3 miesiące programu to czas, który pozwoli skorzystać z niego jeszcze większej liczbie beneficjentów a przedsiębiorcy mogą jeszcze zadbać o to, aby na zimowy wypoczynek wybrali właśnie ich obiekty – przyznaje Anna Salamończyk-Mochel, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

źródło: mat. prasowe

Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama