Węzeł Kraków Południe

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otrzymała ecyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla rozbudowy węzła Kraków Południe. Skrzyżowanie autostrady A4 i drogi krajowej nr 7 zostanie gruntownie zmodernizowane.

Kluczowe dla tej inwestycji będzie oddzielenie ruchu tranzytowego i lokalnego. Każdy z nich będzie miał osobny układ drogowy.
 
Ruch tranzytowy estakadą
Najważniejszą zmianą przy węźle Kraków Południe będzie wybudowanie około 300-metrowej estakady, którą będzie biegła droga krajowa nr 7. Tędy zostanie poprowadzony ruch z miasta w kierunku Zakopanego, na estakadę będzie również można wjechać z autostrady. Jadąc od strony Myślenic kierowcy będą mogli przejechać estakadą do Krakowa lub zjechać z niej na A4 w kierunku Katowic albo Rzeszowa.
 
Ruch lokalny osobno
Pod estakadą zbudowane będzie rondo, które połączy się z ulicami Poronińską, Taklińskiego i Kłuszyńską. Wjazd na rondo będzie możliwy z Zakopianki od strony Krakowa i Myślenic. Autostrada również zostanie połączona z rondem, dzięki czemu mieszkańcy Opatkowic wjadą na A4 z pominięciem estakady.

Zjeżdżając z autostrady w kierunku Myślenic kierowcy będą mogli:
  • wjechać na estakadę i stamtąd jechać dalej na południe;
  • dojechać do ronda i z niego zjechać na jedną z ulic w Opatkowicach lub pojechać w kierunku Krakowa.
Zmiany obejmą też pieszych. Wybudowane zostaną dwa przejścia pod drogą krajową nr 7, przy ul. Poronińskiej i przy ul. Opatkowickiej. Powstanie też przejście w nasypie pod zjazdami z A4, które połączy ul. Kłuszyńską i ul. Zakopiańską.
 
Co dalej?
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wydała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach rozbudowy węzła. Teraz przygotowany będzie szczegółowy projekt budowy nowego węzła.
Kolejnym krokiem będzie złożenie wniosku o wydanie pozwolenia na budowę, zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Budowa planowana jest na lata 2025-2027.
 
 

źródło: GDDKiA

Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama