Utrudnienia w Oświęcimiu

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

W poniedziałek przed południem wprowadzony zostanie ruch wahadłowy na ul. Legionów (DW933) w Oświęcimiu. Taka organizacja ruchu zostanie wprowadzona na ok. 160 m odcinku w rejonie budowy obwodnicy Oświęcimia (nowego przebiegu drogi krajowej nr 44).

Ul. Legionów będzie w tym miejscu poprowadzona w nowym śladzie, to już ostatni odcinek przebudowy tej ulicy. Żeby wykonać niezbędne prace związane z budową jej nowego przebiegu, musimy wprowadzić ruch wahadłowy. Taka organizacja ruchu potrwa do końca kwietnia. 
 
Ruch będzie sterowany za pomocą sygnalizacji świetlnej. W przypadku dużej liczby pojazdów ruch będzie sterowany ręcznie.
 
DK44 Obwodnica Oświęcimia

Obwodnica Oświęcimia to nowa droga długości 9,044 km, prowadzącą od węzła Oświęcim na powstającej drodze ekspresowej S1 do okolic skrzyżowania ul. Zatorskiej i Grojeckiej. Ta trasa ominie od południa miasto i zapewni szybkie i bezpieczne połączenie z drogą ekspresową Mysłowice – Bielsko-Biała, a dzięki temu również z autostradą A4. Sam węzeł Oświęcim znajduje się już na terenie województwa śląskiego, między miejscowościami Bojszowy i Jedlina. Z całej budowanej przez nas trasy 1,1 km (12 proc. długości obwodnicy) znajduje się poza Małopolską.

Nowa obwodnica będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Każdy pas ruchu będzie miał 3,5 m szerokości. Trasa zostanie połączona z innymi drogami w sześciu miejscach:
  • z S1 poprzez węzeł Oświęcim (początek obwodnicy); 
  • z ul. Wolską w Jedlinie poprzez rondo turbinowe; 
  • z ul. Wojewódzką w Pławach (rondo turbinowe); 
  • z ul. Legionów (droga wojewódzka nr 933) (rondo turbinowe); 
  • z ul. Jagiełły (droga wojewódzka nr 948) (rondo turbinowe); 
  • z ul. Zatorską (obecna DK44; koniec obwodnicy) (rondo).  

Na trasie powstają trzy mosty: 
  • nad Wisłą, która w tym miejscu jest też granicą województw małopolskiego i śląskiego. Obiekt będzie miał 432 m długości i powstaje techniką nasuwu (kolejne segmenty mostu są przygotowywane, zbrojone i betonowane na specjalnym stanowisku prefabrykacji na śląskim brzegu Wisły, a następnie nasuwane na podpory obiektu); 
  • nad Sołą, w okolicy ogródków działkowych Kamieniec, o długości 463 m. Część mostu powstaje metodą nawisową (deskowanie przyszłego segmentu mostu podwiesza się do tzw. wózka utrzymywanego przez konstrukcję zamontowaną na budowanym obiekcie, po zabetonowaniu segmentu wózek przesuwa się i montuje deskowanie w kolejnym miejscu), część z gotowych, prefabrykowanych belek. To właśnie te belki będziemy montować w nocy z wtorku na środę;
  • nad Młynówką, obok ogródków działkowych Stare Stawy, długości 12 m. Most zostanie zbudowany z prefabrykowanych belek.W ramach inwestycji przebudowujemy m.in. sieci energetyczne, telekomunikacyjne, wodociągowe, gazowe, kanalizacyjne i deszczowe, a także oświetlenie. Wzdłuż drogi na niektórych odcinkach powstaną ekrany akustyczne. Przebudowujemy też drogi lokalne znajdujące się w pobliżu naszej inwestycji. 
Na początku i na końcu obwodnicy powstaną przy każdej jezdni stanowiska do kontroli samochodów i ważenia pojazdów ciężarowych.
 
Współfinansowanie UE

Koszt inwestycji to 0,5 mld zł. Budowa otrzymała 164,4 mln zł dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020.

źródło: GDDKiA

Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama