Utrudnienia w Głogoczowie i w Gaju
Od dziś na zakopiance w Głogoczowie, w okolicy budowanej kładki dla pieszych na odcinku około 100 metrów jezdnia w kierunku Krakowa zostanie zwężona do jednego, lewego pasa. Zwężona jest także droga w Gaju gdzie budowany jest wiadukt. W miejscu tym w obu kierunkach tworzą się spore korki.
Przeniesiony będzie też przystanek autobusowy Głogoczów Podlesie w kierunku Myślenic kilkadziesiąt metrów na południe, dalej od terenu budowy. Zmiana organizacji ruchu jest niezbędna, żeby wykonać prace związane ze wzmocnieniem skarpy i przygotowaniem fundamentów podpory przyszłej kładki. Ten etap prac GDDKiA planuje skończyć w czwartek.Kładka w Głogoczowie
Nowe przejście nad zakopianką zastąpi dotychczasowe przejście dla pieszych koło przystanku Głogoczów Podlesie. Kładka zostanie zbudowana na trzech podporach – dwie będą po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja będzie miała 3,4 m szerokości i 33,5 m długości i będzie biec 6 m nad DK7. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind.
Głogoczowskim odcinkiem zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące pojazdów. Od 2017 roku było w tym miejscu pięć wypadków z udziałem pieszych. Nowa kładka zdecydowanie poprawi ich bezpieczeństwo.
Koszt inwestycji to 5,4 mln zł. Prace mają zakończyć się jesienią tego roku.
Bezkolizyjne przejścia nad (i pod) zakopianką
Kładka w Głogoczowie to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które realizujemy dla pieszych przechodzących przez Zakopiankę. Bliżej Krakowa, w Libertowie, w najbliższych latach powstaną trzy kładki:
• obok skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą;
• w pobliżu przystanku autobusowego Góra Libertowska;
• przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie.
Te obiekty są częścią przebudowy zakopianki w Libertowie. Inwestycja już się rozpoczęła i będzie realizowana do 2027 roku.
Niespełna 1,5 km na północ od przejścia w Głogoczowie powstaje kolejna kładka, w Mogilanach. Wkrótce zacznie się budowa węzła drogowego w Krzyszkowicach – częścią tej inwestycji jest budowa tunelu pod DK7, który będzie służył również pieszym. Pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi.
Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt budujemy w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły mają zostać zrealizowane do końca 2025 roku.
źródło: GDDKiA