Pracowita noc
Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00
Dziś w nocy zakopianka w Głogoczowie została zamknięta na nieco ponad godzinę. W tym czasie na wcześniej przygotowanych podporach osadzono 8-tonową kładkę, która służyć będzie piszmy. To trzecia w ostatnim czasie taka konstrukcja - w maju podobne race wykonano w Mogilanach i w Modlnicy.
Operację położenia kładki na podporach rozpoczęto po północy, kiedy konstrukcja przyjechała specjalnym transportem do Głogoczowa. O 1:02 zamknięto całkowicie zakopiankę w obu kierunkach i rozpoczęto montaż konstrukcji. Podnosił ją dźwig o maksymalnym udźwigu 80 ton. Po zamontowaniu kładki o godzinie 1:49 otwarto przejazd w kierunku Krakowa, a o 2:13 ruch przywrócono całkowicie.Efekty już jesienią
Kładka nad zakopianką zastąpi dotychczasowe przejście dla pieszych koło przystanku Głogoczów Podlesie. Powstaje na trzech podporach – dwie są po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja będzie miała 3,4 m szerokości i 33,5 m długości i będzie biec 6 m nad DK7. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind.
Głogoczowskim odcinkiem zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące pojazdów. Od 2017 roku było w tym miejscu pięć wypadków z udziałem pieszych. Nowa kładka zdecydowanie poprawi ich bezpieczeństwo.
Koszt inwestycji to 5,4 mln zł. Prace mają zakończyć się jesienią tego roku.
Bezkolizyjne przejścia nad (i pod) zakopianką
Kładka w Głogoczowie to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które GDDKiA realizuje dla pieszych przechodzących przez zakopiankę. Bliżej Krakowa, w Libertowie, w do 2027 roku powstaną trzy kładki w ramach przebudowy zakopianki:
- obok skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą;
- w pobliżu przystanku autobusowego Góra Libertowska;
- przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie.
Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt budowany jest w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły GDDKiA planuje zrealizować do końca 2025 roku.
źródło: GDDKiA
Więcej na temat
komentarze
reklama