Wielkie winiarskie świętowanie (zdjęcia)

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

Relację z siódmej edycji „Pleśnieńskiego Bachusa” można rozpocząć od cytatu naszego wieszcza: I ja tam z gośćmi byłem, miód i wino piłem. Wydarzenie towarzyszyło bowiem Świętu Owoców i Produktów Pszczelich, które miało miejsce na terenie Ośrodka Sportowo-Rekreacyjnego „Relaks” w Łowczówku (gm. Pleśna).

Na stoiskach „Pleśnieńskiego Bachusa” promowano enoturystykę i ofertę: Winnicy Dąbrówka, Winnicy Janowice, Winnicy Uroczysko, Winnicy Epigon, Winnicy Bogu-Miła oraz Winnicy Amelie, które łączy szyld i marka turystyczna enoTARNOWSKIE. Winiarze chętnie dzielili się swoimi produktami oraz ciekawostkami związanymi z profesją, którą się trudnią.

Stoiska „Pleśnieńskiego Bachusa” przyciągały uwagę także pokazami. W tym roku każdy mógł poznać tajniki pracy sommeliera, a także poznać zasady perfekcyjnego łączenia smaków, czyli foodpairingu.

Z kolei tematem przewodnim tegorocznego pokazu kulinarnego była szarlotka z musem malinowym na bazie wina. – Szarlotka była po prostu pyszna i jak się okazało nie jest taka trudna w przygotowaniu. Z pewnością spróbuję tego przepisu w domu – zapewniała pani Monika, która do Łowczówka przyjechała ze Skrzyszowa. Wydarzenie cieszy się bowiem dużą popularnością nie tylko wśród mieszkańców gminy Pleśna, ale i przyciąga licznych gości, których szczególnie kuszą smakołyki od lokalnych producentów.

Przy okazji można odkryć ofertę turystyczną. Winnice enoTARNOWSKIE z każdym rokiem rozwijają i poszerzają swoją działalność. Wiele z obiektów posiada infrastrukturę do przyjęcia turystów, którzy chcą delektować się wyrobami od winiarzy i lokalnych producentów żywności, podziwiając przy tym malownicze widoki, jakie rozpościerają się z winnic. Okolice winnic często są również doskonałymi lokacjami do pieszych i rowerowych wycieczek. To wszystko gwarantuje niezapomniane wrażenia.

„Pleśnieński Bachus” jest cyklicznym wydarzeniem, która ma na celu przybliżenie dziedzictwa kulturowego i tradycji winiarskich regionu. enoTARNOWSKIE od 2022 r. szczyci się certyfikatem Polskiej Marki Turystycznej, którą dotychczas przyznano m. in.: Toruniowi, Łodzi, Poznaniowi, Roztoczu czy Sopotowi. Ideą Polskiej Marki Turystycznej jest stworzenie katalogu najbardziej atrakcyjnych polskich regionów i szlaków turystycznych, które będą profesjonalnie zarządzane i promowane. 

Projekt zrealizowano przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego

opr. s/

źródło: mat. prasowe

Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama