Budowa obwodnicy Oświęcimia

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

W poniedziałek 9 września wprowadzony zostanie ruch wahadłowy na ul. Jagiełły w Oświęcimiu, w rejonie ronda budowanego na skrzyżowaniu z powstającą obwodnicą Oświęcimia. Ruch w ciągu dnia będzie sterowany ręcznie.

Taka organizacja ruchu potrwa do piątku (13 września). Jest ona konieczna, żeby ułożyć asfalt na tym odcinku inwestycji.
 
DK44 Obwodnica Oświęcimia
Obwodnica Oświęcimia będzie nową drogą o długości nieco ponad 9 km, prowadzącą od węzła Oświęcim na powstającej drodze ekspresowej S1 do okolic skrzyżowania ul. Zatorskiej i Grojeckiej. Trasa ominie od południa miasto, zapewniając szybkie i bezpieczne połączenie z drogą ekspresową Mysłowice – Bielsko-Biała, a dzięki temu również z autostradą A4. Sam węzeł Oświęcim znajduje się już na terenie województwa śląskiego, między miejscowościami Bojszowy i Jedlina. 

Nowa obwodnica będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Każdy pas ruchu będzie miał 3,5 m szerokości. Trasa zostanie połączona z innymi drogami w sześciu miejscach:  
z S1 poprzez węzeł Oświęcim (początek obwodnicy);   
z ul. Wolską w Jedlinie poprzez rondo turbinowe;   
z ul. Wojewódzką w Pławach (rondo turbinowe);   
z ul. Legionów (droga wojewódzka nr 933) (rondo turbinowe);   
z ul. Jagiełły (droga wojewódzka nr 948) (rondo turbinowe);   
z ul. Zatorską (obecna DK44; koniec obwodnicy) (rondo).   

Współfinansowanie UE
Koszt prac to 615 mln zł. Budowa otrzymała 249,4 mln zł dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i 150 mln zł z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko.

źródło: GGDKiA

Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama