Budowa obwodnicy Oświęcimia
Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00
W poniedziałek 9 września wprowadzony zostanie ruch wahadłowy na ul. Jagiełły w Oświęcimiu, w rejonie ronda budowanego na skrzyżowaniu z powstającą obwodnicą Oświęcimia. Ruch w ciągu dnia będzie sterowany ręcznie.
Taka organizacja ruchu potrwa do piątku (13 września). Jest ona konieczna, żeby ułożyć asfalt na tym odcinku inwestycji.DK44 Obwodnica Oświęcimia
Obwodnica Oświęcimia będzie nową drogą o długości nieco ponad 9 km, prowadzącą od węzła Oświęcim na powstającej drodze ekspresowej S1 do okolic skrzyżowania ul. Zatorskiej i Grojeckiej. Trasa ominie od południa miasto, zapewniając szybkie i bezpieczne połączenie z drogą ekspresową Mysłowice – Bielsko-Biała, a dzięki temu również z autostradą A4. Sam węzeł Oświęcim znajduje się już na terenie województwa śląskiego, między miejscowościami Bojszowy i Jedlina.
Nowa obwodnica będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Każdy pas ruchu będzie miał 3,5 m szerokości. Trasa zostanie połączona z innymi drogami w sześciu miejscach:
z S1 poprzez węzeł Oświęcim (początek obwodnicy);
z ul. Wolską w Jedlinie poprzez rondo turbinowe;
z ul. Wojewódzką w Pławach (rondo turbinowe);
z ul. Legionów (droga wojewódzka nr 933) (rondo turbinowe);
z ul. Jagiełły (droga wojewódzka nr 948) (rondo turbinowe);
z ul. Zatorską (obecna DK44; koniec obwodnicy) (rondo).
Współfinansowanie UE
Koszt prac to 615 mln zł. Budowa otrzymała 249,4 mln zł dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i 150 mln zł z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko.
źródło: GGDKiA
Więcej na temat
komentarze
reklama