Nowe pociągi dla Kolei Małopolskich

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

30 września Województwo Małopolskie zawarło pierwszą umowę wykonawczą na zakup 6 Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych, w ramach umowy ramowej z NEWAG S.A. Zakup jest finansowany z programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027 (FEM). Całkowita wartość Umowy wynosi ponad 341 mln zł.

Pojazdy będą dostarczone w 2026 roku. Umowa ramowa na dostawę 25 sztuk wieloczłonowych EZT została zawarta przez Województwo Małopolskie 9 września 2024 r. Jej całkowita wartość wynosi ponad 1,3 mld PLN. Na podstawie Umowy ramowej Województwo będzie zawierało Umowy wykonawcze na dostawę pojazdów.

Pierwsza Umowa wykonawcza została podpisana 30 września 2024 r. i obejmuje zakup 6 szt. EZT finansowanych z programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027 (FEM). Całkowita wartość Umowy wynosi 341 819 988,00 zł brutto. Pojazdy będą dostarczone w 2026 roku.

Rozwój transportu w regionie jest jednym z najważniejszych zadań samorządu Małopolski. Jeszcze przed rozpoczęciem kadencji obiecywałem, że do Kolei Małopolskich będą trafiały kolejne pociągi. Dziś pokazujemy, że dotrzymujemy słowa. Dzięki zawartej umowie 6 Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych zasili Koleje Małopolskie. Z pewnością wpłynie to na dalszy rozwój oferty przewozowej, na czym skorzystają mieszkańcy małopolskich miast i powiatów - podkreśla marszałek Łukasz Smółka.  

EZT objęte Umową będą posiadały 236 miejsc siedzących oraz 550 miejsc ogółem (siedzących oraz stojących). Sześć pojazdów pomieści 3 300 pasażerów. Natomiast cała flota 25 pojazdów będzie przewozić 13 750 pasażerów.

Nowoczesne pojazdy przystosowane będą do przewozu osób z niepełnosprawnościami, kobiet w ciąży, dzieci, osób starszych, pasażerów z ciężkim bagażem oraz obcokrajowców nie znających języka polskiego, dzięki wyposażeniu pojazdów m. in. w rampę służącą do wsiadania i wysiadania osób niepełnosprawnych, toaletę przystosowaną dla osób niepełnosprawnych z przewijakiem dla niemowląt, wydzielone miejsca dla osób uprzywilejowanych, bezstopniowe, podświetlane przejścia międzyczłonowe, podświetlane stopnie, poręcze, wydzieloną powierzchnię na bagaż i przewóz rowerów, pętlę indukcyjną na całej długości pojazdu oraz komunikaty wygłaszane i wyświetlane w języku angielskim

Pociągi będą obsługiwane przez prężnie działającego małopolskiego przewoźnika Koleje Małopolskie Sp. z o.o. i będą przeznaczone do obsługi poniższych tras SKA w województwie małopolskim oraz województwach sąsiednich:

- SKA1 Wieliczka Rynek Kopalnia – Kraków Główny – Kraków Lotnisko

- SKA2 Sędziszów – Kraków Główny – Oświęcim

- SKA3 Tarnów – Kraków Główny – Oświęcim

- Kraków Główny – Nowy Sącz

- Kraków Główny – Jasło

- Jasło – Krynica-Zdrój

- Kraków Główny – Zakopane.

źródło: małopolska.pl / Biuro Prasowe UMWM / JS

Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama