Rozbudowa zakopianki w Libertowie i Gaju
Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00
Wojewoda małopolski Krzysztof Jan Klęczar wydał zezwolenie "zrod" na rozbudowę „zakopianki” w Libertowie i Gaju
Wojewoda małopolski Krzysztof Jan Klęczar wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej („zrid”) dla rozbudowy drogi krajowej nr 7 w miejscowościach Libertów i Gaj w gminie Mogilany. Inwestycja, polegająca na modernizacji układu komunikacyjnego oraz zmianie infrastruktury technicznej, pozwoli na bezpieczny wyjazd z Krakowa w stronę Zakopanego. Projekt obejmuje ponad 1,1 km.W Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie odbył się briefing prasowy, podczas którego wojewoda małopolski Krzysztof Jan Klęczar przekazał „zrid” dyrektorowi krakowskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Maciejowi Ostrowskiemu.
Bezkolizyjnie, bezpiecznie, płynnie
- Jak wskazują prowadzone pomiary, przez Libertów i Gaj w ciągu doby przejeżdża blisko 60 tys. samochodów. Modernizacja w tej części „zakopianki” ma zatem spore znaczenie. Projektowane wiadukty dla pieszych wraz z układem chodników i ciągów pieszo-rowerowych oraz likwidacja skrzyżowań kolizyjnych bez wątpienia poprawią bezpieczeństwo i poprawią płynność ruchu. Przełożą się także na komfort jazdy kierowców, a zarazem zmniejszą emisję spalin i hałasu. Te kwestie są ważne w szczególności dla osób, które zamieszkują te tereny. Życzę inwestorowi jak najszybszego zakończenia prac. Biorąc pod uwagę znaczenie tej inwestycji, wydanemu zezwoleniu nadałem rygor natychmiastowej wykonalności, aby jak najszybciej można było przystąpić do realizacji – mówi wojewoda małopolski Krzysztof Jan Klęczar.
- W ramach inwestycji zlikwidujemy skrzyżowanie „zakopianki” z ul. Góra Libertowska i ul. Świetlistą. Pod drogą krajową nr 7 wybudujemy tunel o długości 52 m, który pozwoli na przejazd między wschodnią a zachodnią częścią Libertowa. Wzdłuż „zakopianki” poprawimy i uzupełnimy sieć dróg lokalnych. Pozwoli to kierowcom na korzystanie z tunelu i wjazdu na DK7 w kierunku Krakowa i Myślenic. Sąsiadujące z inwestycją drogi gminne i powiatowe zostaną połączone z jedniami dodatkowymi równoległymi do „zakopianki” – przekazuje dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Maciej Ostrowski.
Kładki i inne udogodnienia
Rozbudowa drogi krajowej nr 7 w Libertowie i likwidacja świateł na skrzyżowaniu „zakopianki” z ul. Góra Libertowska i ul. Świetlistą zwiększy przepustowość tego odcinka. Zbudowane zostaną też trzy kładki – w okolicy likwidowanego skrzyżowania, na Górze Libertowskiej oraz na granicy Libertowa i Gaju. Zastąpią one dotychczasowe przejścia dla pieszych.
Wzdłuż „zakopianki” zostanie poprawiona i uzupełniona sieć dróg lokalnych, co pozwoli kierowcom na korzystanie z tunelu i wjazd na DK7 w kierunku Krakowa i Myślenic. Inwestor poszerzy drogę łącznikową po wschodniej stronie trasy w Libertowie i przebuduje wjazdy na posesje.
Wybuduje również dwa ronda. Pierwsze powstanie na skrzyżowaniu ul. Świetlistej, drogi łącznikowej równoległej do „zakopianki” i drogi umożliwiającej włączenie się do ruchu na DK7 w miejscu likwidowanego skrzyżowania. Drugie na skrzyżowaniu ul. Jana Pawła II i drogi łącznikowej prowadzącej do tunelu pod „zakopianką”.
- Zlikwidujemy skręty w prawo z „zakopianki”, w ul. Wesołą w Libertowie (jadąc od strony Krakowa) i w ul. Parkową w Gaju (jadąc od strony Myślenic). Nie będzie już możliwości wyjazdu z tych ulic na DK7, a drogi gminne zostaną połączone z drogami łącznikowymi równoległymi do „zakopianki”. W ramach inwestycji wybudujemy także ekrany akustyczne, ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż drogi łącznikowej pomiędzy ul. Jana Pawła II a ul. Przylesie i dwa przepusty na potoku Olszynka na drogach dojazdowych – tłumaczy dyrektor GDDKiA Oddział w Krakowie Maciej Ostrowski.
Inwestycją objętych jest 136 działek, a liczba stron postępowania wynosi 130.
Prace można zatem zaczynać
- Sprawne wydawanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowych traktuję priorytetowo. Poprawa układu drogowego ma ogromne znaczenie. Punktem wyjścia do realizacji tych inwestycji jest przygotowanie przez inwestora odpowiedniej dokumentacji i następnie wydanie przez wojewodę „zridu”. Dziękuję wszystkim pracownikom Wydziału Infrastruktury Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie za pilnowanie tych tematów. To, że dziś przekazuję na ręce Pana Dyrektora tę decyzję, oznacza, że dokumentacja oraz projekt zostały ocenione zarówno formalnie, jak i merytorycznie – jako kompletne i spełniające wymogi określone z przepisach prawa. Prace można zatem zaczynać! – mówi wojewoda małopolski Krzysztof Jan Klęczar.
- W ciągu najbliższych dni plac budowy zostanie przekazany wykonawcy. Inwestycję (w systemie Projektuj i buduj) realizuje Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IBM-Podbeskidzie. Koszt prac to prawie 150 mln zł. Wykonawca ma zakończyć roboty do połowy 2027 r. – dodaje dyrektor GDDKiA Oddział w Krakowie Maciej Ostrowski.
Modernizacja „zakopianki”
Rozbudowa układu drogowego w Libertowie to kolejny etap realizowanego konsekwentnie przez GDDKiA – Oddział w Krakowie programu modernizacji „zakopianki” między Krakowem a Myślenicami. Jego celem jest zwiększenie przepustowości tej trasy i poprawa bezpieczeństwa – tak kierowców, jak i pieszych.
- W zeszłym roku oddaliśmy do użytku węzeł drogowy w Gaju i kładki w Mogilanach oraz Głogoczowie. Budujemy kolejne dwa węzły – w Krzyszkowicach i Myślenicach. Przygotowujemy dokumentację niezbędną do uzyskania pozwolenia na budowę następnego takiego węzła w Jaworniku – podsumowuje dyrektor Maciej Ostrowski.
źródło: Biuro Prasowe Wojewody Małopolskiego
Więcej na temat
komentarze
reklama