Utrudnienia w Libertowie

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

Jutro zmieniona zostanie organizacja ruchu w Libertowie, na jezdni zakopianki prowadzącej w kierunku Krakowa. Większy odcinek trasy zostanie objęty ograniczeniem prędkości do 70 km/h, a wzdłuż trasy zostaną ustawione znaki zwężające pas ruchu.

Zamknięty zostanie zjazd z DK7 w prawo w okolicy ul. Przylesie. Rozpoczną się prace związane z poszerzeniem drogi lokalnej biegnącej wzdłuż DK7 po jej wschodniej stronie. Następnie poszerzana będzie jezdnia zakopianki prowadzącą do Krakowa. Te prace są konieczne, żeby w kolejny etapie budowy przełożyć ruch w kierunku Myślenic na poszerzoną jezdnię i rozpocząć budowę tunelu.
 
Modernizacja DK7 w Libertowie
W ramach inwestycji Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zlikwiduje skrzyżowanie zakopianki z ul. Góra Libertowska i ul. Świetlistą. Pod DK7 wybudowany zostanie tunel o długości 52 m, który pozwoli na przejazd między wschodnią a zachodnią częścią Libertowa. Wzdłuż trasy poprawiona będzie i uzupełniona sieć dróg lokalnych, co pozwoli kierowcom na korzystanie z tunelu i wjazd na DK7 w kierunku Krakowa i Myślenic. Sąsiadujące z inwestycją drogi gminne i powiatowe zostaną połączone z jezdniami dodatkowymi równoległymi do zakopianki. 

Rozbudowa DK7 w Libertowie i likwidacja świateł na skrzyżowaniu zakopianki z ul. Góra Libertowska i ul. Świetlistą zwiększy przepustowość tego odcinka. GDDKiA zbuduje też trzy kładki – w okolicy likwidowanego skrzyżowania, na Górze Libertowskiej oraz na granicy Libertowa i Gaju. Zastąpią one dotychczasowe przejścia dla pieszych. 

Wzdłuż trasy poprawiona i uzupełniona zostanie sieć dróg lokalnych, co pozwoli kierowcom na korzystanie z tunelu i wjazd na DK7 w kierunku Krakowa i Myślenic. Poszerzona będzie drogę łącznikową po wschodniej stronie drogi w Libertowie i przebuduwany wjazdy na posesje. Wybudowane zostaną również dwa ronda. Pierwsze powstanie na skrzyżowaniu ul. Świetlistej, drogi łącznikowej równoległej do zakopianki i drogi umożliwiającej włączenie się do ruchu na DK7 w miejscu likwidowanego skrzyżowania. Drugie na skrzyżowaniu ul. Jana Pawła II i drogi łącznikowej prowadzącej do tunelu pod trasą. 
Zlikwidowane zostaną skręty w prawo z zakopianki, w ul. Wesołą w Libertowie (jadąc od strony Krakowa) i w ul. Parkową w Gaju (jadąc od strony Myślenic). Nie będzie już możliwości wyjazdu z tych ulic na DK7, a drogi gminne zostaną połączone z drogami łącznikowymi równoległymi do zakopianki. 
W ramach inwestycji GDDKiA wybuduje także ekrany akustyczne, ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż drogi łącznikowej pomiędzy ul. Jana Pawła II a ul. Przylesie i dwa przepusty na potoku Olszynka na drogach dojazdowych. 
Wykonawca prac jest Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie. Ich koszt to prawie 150 mln zł. 
 
Modernizacja zakopianki
Rozbudowa układu drogowego w Libertowie to kolejny etap realizowanego przez nas konsekwentnie programu modernizacji zakopianki między Krakowem a Myślenicami. Jego celem jest zwiększenie przepustowości tej trasy i poprawa bezpieczeństwa, tak kierowców, jak i pieszych. 
W zeszłym roku oddano do użytku węzeł drogowy w Gaju i kładki w Mogilanach oraz Głogoczowie. Budowane są kolejne dwa węzły – w Krzyszkowicach i Myślenicach. Przygotowywana jest dokumentacja niezbędna do uzyskania pozwolenia na budowę następnego takiego węzła w Jaworniku. 

źródło: GDDKiA

Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama