Zmiany na węźle Grębałów

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

W poniedziałek około godziny 10:00, po porannym szczycie komunikacyjnym Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zmieni organizację ruchu na ul. Kocmyrzowskiej na terenie budowy węzła Grębałów na trasie S7

Po południowej stronie węzła (odcinek między ul. Wańkowicza a ul. Łowińskiego) na odcinku 300 m ruch na tymczasowy przekierowany będzie na objazd (tzw. bypass). Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 40 km/h i 30 km/h (na zakręcie przed rondem). Kierowcy pojadą wzdłuż dotychczasowej drogi (po jej lewej stronie jadąc od Krakowa) do funkcjonującego już ronda tymczasowego na ul. Łowińskiego.
 
Zamknięty odcinek ul. Kocmyrzowskiej zostanie rozebrany, będziemy budować nasypy, którymi w przyszłości ul. Kocmyrzowska zostanie poprowadzona na rondo nad trasą S7. Odcinek S7 między węzłami Grębałów a Nowa Huta planujemy udostępnić kierowcom końcem tego roku.
 

Trasa S7 Widoma - Kraków 

W grudniu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddała kierowcom do użytkowania 13,3 km trasy od węzła Widoma do budowanego węzła Mistrzejowice. Na trasie toczą się jeszcze ostatnie prace, stąd ograniczenie prędkości do 80 km/h. Trwają roboty wykończeniowe, związane m.in. z budową ogrodzenia wzdłuż drogi. Mają skończyć się w połowie roku.
 
W budowie jest 5-kilometrowy odcinek od węzła Mistrzejowice do węzła Nowa Huta. Na tym odcinku powstanie 29 obiektów – mostów, wiaduktów i estakad. To ogromna liczba, zważywszy, że mówimy o krótkim odcinku. Dla porównania, na 13,3 km S7 między węzłami Widoma i Mistrzejowice są „tylko” 34 takie obiekty. 

Skomplikowanie prac na tej trasie wiązało się też z przełożeniem instalacji wodnych, gazowych, teletechnicznych, kanalizacyjnych i ciepłowniczych, a także sieci energetycznych niskiego, średniego i wysokiego napięcia. Dodatkowo trasa koliduje z torami kolejowymi (przekracza je właśnie estakadą) i tramwajowymi (nad przyszłą S7 powstały dwa wiadukty dla pojazdów komunikacji miejskiej). 
Z końcem tego roku GDDKiA chce udostępnić kierowcom 2-kilometrowy odcinek między węzłami Grębałów i Nowa Huta. W drugiej połowie 2026 roku planowane jest otwarcie węzła Mistrzejowice i tym samym zamknięcie pełnego ringu IV obwodnicy. 
 
Dofinansowanie UE 
Droga ekspresowa S7 otrzymała 629,1 mln zł dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz 420,7 mln zł dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko. Koszt prac to prawie 1,7 mld zł. Odcinek buduje konsorcjum Gulermak (lider), Gűlermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhűt oraz Mosty Łódź. Stan zaawansowania prac to 62 proc. 

źródło: GDDKiA

Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama