Ruszają konsultacje w sprawie budowy linii tramwajowej na Górkę Narodową w Krakowie

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

W poniedziałek rozpoczynają się konsultacje społeczne w sprawie planowanej budowy linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej Zachód oraz budowy estakady dla linii tramwajowej Krakowskiego Szybkiego Tramwaju w ciągu ulicy Opolskiej.

Spotkania, konsultacje odbędą się od godziny 18:00 w dniach:

- 24.03.2014r dla Mieszkańców oś. Krowodrza Górka w Gimnazjum nr 12 ul. Kluczborska 3
- 25.03.2014r dla Mieszkańców oś. Prądnik Biały Zachód w Szkole Podstawowej Nr 58 ul. Pigonia 2a
- 26.03.2014r dla Mieszkańców Górka Narodowa Prądnik Wschód w Gimnazjum nr 13 ul. Mackiewicza 13

OPIS PLANOWANEJ INWESTYCJI
Długość projektowanej linii tramwajowej wynosi ok. 4,6 km.

W ramach inwestycji planuje się podział na następujące odcinki:
Odcinek I - obejmujący następujące elementy:

- Nowoprojektowaną linię tramwajową wraz z niezbędną infrastrukturą - odcinek od istniejącej pętli Krowodrza Górka do torów kolejowych (rejon ul.
Bociana) o długości ok. 3,0 km
- Przebudowę linii tramwajowej na odcinku od skrzyżowania ulic Wybickiego/ Dr Twardego/Bratysławskiej do pętli Krowodrza.
- Dostosowanie istniejącej pętli tramwajowej Krowodrza Górka do nowoprojektowanego układu szynowo - drogowego i pieszego.
- Układ drogowy od skrzyżowania ulic Wybickiego/ Dr Twardego/Bratysławskiej do ul. Pachońskiego jako drogi z pasami ruchu w obu kierunkach o szerokości 3,5m każdy, obustronnymi chodnikami oraz obustronnymi dwukierunkowymi ścieżkami rowerowymi, wraz z wkomponowaniem w układ drogowy linii tramwajowej.
- Budowę skrzyżowania projektowanej linii tramwajowej z ul. Opolską i związanego z nią układu drogowego w poziomie -1.
- Rozbudowę ul. Pachońskiego do ronda przy zbiegu ulic Mackiewicza/Dożynkowej, Siewnej, jako drogi z wyznaczonym po jednym pasie ruchu w każdym kierunku o szerokości 3,5 m każdy, wraz z obustronnymi chodnikami oraz jednostronną dwukierunkową ścieżką rowerową.
- Rozbudowa ulic Siewnej na odcinku od ronda do ul. Bociana, i ulicy Bociana w oparciu o założenia obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru Linia tramwajowa od pętli Krowodrza Górka do Górki Narodowej Zachód.
- Przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów pod linia kolejową z powiązaniem z istniejącym układem drogowym w ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej.
- Budowę parkingów w systemie „P&R" – „Park and Ride", w rejonie pętli Krowodrza Górka i w narożniku Trasy Wolbromskiej i ul. Pachońskiego, wraz z propozycją ich obsługi komunikacyjnej.
- Koncepcję oświetlenia nowych układów komunikacyjnych.
- Wykonania, na zakończeniu odcinka I w rejonie ul. Bociana, podwójnego toru przejazdowego pozwalającego na skierowanie w ten rejon 2 linii tramwajowych do czasu zrealizowania odcinka.


Odcinek II - obejmujący następujące elementy:

- Nowoprojektowaną linię tramwajową na odcinku od ul. Bociana do osiedla Górka Narodowa Zachód o długości ok. 1,6km
- Pętlę tramwajowo – autobusową Górka Narodowa Zachód w rejonie Al., 29 Listopada wraz z terminalem.
- Terminal będzie zadaszony i wyposażony w obiekty służące pasażerom linii komunikacyjnych (poczekalnia, sprzedaż biletów, automat do obsługi KKM, pomieszczenie socjalne dla prowadzących pojazdy oraz obsługi P&R, sanitariaty oddzielnie dla prowadzących pojazdy oraz sanitariaty ogólnodostępne itp.). Terminal tramwajowo - autobusowy zapewni dogodne przesiadki z tramwaju do autobusu i odwrotnie (drzwi w drzwi - połączenie przystanków tramwajowych i autobusowych).
- Parking wielopoziomowy w systemie „P&R" – „Park and Ride" przy pętli końcowej Górka Narodowa Zachód.
- Przecięcie się linii tramwajowej z linią PKP następuje bezkolizyjnie z wykorzystaniem wysokiego nasypu pod linią kolejową.
- Oświetlenie nowych ciągów komunikacyjnych.

Wszystkie przystanki na trasie linii tramwajowej zostaną wyposażone w wiaty przystankowe, tablice informacji pasażerskiej oraz dostosowane do taboru niskopodłogowego. Perony będą wyposażone w urządzenia dla osób niepełnosprawnych (maty dla niewidomych itp). Skrzyżowania na trasie układu komunikacyjnego będą objęte systemem obszarowego sterowania ruchem.

/ab

źródło: krakow.naszemiasto.pl

Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama