Elektryczne rowery w TPN

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

Tatrzański Park Narodowy we współpracy z Tauronem w sierpniu uruchomił autobusową linię „parkuj i jedź” dla turystów wybierających się do Morskiego Oka. Przedsiębiorstwo przekazało również Parkowi 10 elektrycznych rowerów.

Od wczoraj kursowanie linii zostało wstrzymane z powodu uszkodzenia szyby.

Wracając do rowerów - są one wykorzystywane przez pracowników i wolontariuszy TPN w codziennej pracy. - Tauron dofinansował również zakup elektrycznego quada, który będzie używany do patroli prowadzonych przez Służbę Parku - informuje Ewa Holek w TPN.

Budowa roweru elektrycznego nie różni się w sposób znaczący od budowy zwykłego roweru. Są pedały, koła, łańcuch napędowy, ale ich dodatkowym wyposażeniem jest bateria, silnik elektryczny oraz komputer z wyświetlaczem, który steruje pracą całego silnika i umożliwia jego odpowiednie dostrojenie.

Rower elektryczny nie "jeździ sam", a jedynie wspomaga proces pedałowania. Siła naszych mięśni otrzymuje wsparcie, dzięki czemu jesteśmy w stanie w tym samym czasie pokonać odległości o wiele większe niż podczas jazdy zwykłym rowerem.

W zależności od modelu i pojemności baterii, proces ładowania jej to 2-3 godzin. Koszt naładowania baterii roweru - 30 groszy, dzięki czemu jazda rowerem elektrycznym jest bardzo ekonomiczna.

opr. s/
Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama